۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۴۱۴
استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:

همه اقشار جامعه نسبت به مسأله حجاب احساس مسؤولیت کنند

خبرگزاری رسا – استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد،منکرات و بد حجابی بحث های مفصلی داشتند و در این راه باید همه اقشار به ویژه مراجع و روحانیون و قوای سه‌گانه به خصوص قوه مجریه ایشان را یاری کنند.
حجاب و عفاف

 

حجت‌الاسلام حسن وطن‌خواه، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی، بسیاری از فضایل اخلاقی همچون حجاب و تقوا شکوفا شد، اکنون وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اداره‌جات و خیابان‌ها رضایت بخش نیست و حجاب در شهرهای بزرگ نسبت به گذشته از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی در ادامه با بیان این که امروز حجاب در انظار عمومی و جهانی است خاطر نشان کرد: کشورهای تازه بیدار شده اسلامی مانند لیبی و مصر از نظر حجاب از ما جلوتر هستند و ما که الگوی این انقلاب‌ها هستیم باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

وی با بیان این که تبعات اجتماعی شیوع بد حجابی بسیار است خاطر نشان کرد: وقتی زنان آرایش کرده در انظار عمومی ظاهر می‌شوند باعث می‌شوند که حتی افراد متاهل نیز نسبت به آن ها میل و رغبت پیدا کنند و این باعث کم شدن محبت نسبت خانواده خودشان و ایجاد اختلافات خانوادگی است.

حجت السلام وطن خواه با بیان این که  اکنون میلیون‌ها جوان مجرد در مراکز عمومی رفت و آمد می کنند ابراز داشت: آرایش غلیظی که امروزه زنان و دختران  بدحجاب جوانان را به سوی گناه و معصیت تحریک می‌کنند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد،منکرات و بد حجابی بحث های مفصلی داشتند و در این راه باید همه اقشار به ویژه مراجع و روحانیون و قوای سه‌گانه به خصوص قوه مجریه ایشان را یاری نمایند .

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: طرح امنیت اجتماعی کاربرد مقطعی دارد و کسانی که که در وادی گناه وارد می شود این تهدیدها را خیلی زود فراموش می‌کنند.

وی در ادامه با بیان سخن خداوند که «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ای پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را، برخود فرو پوشند این مناسب تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است» خاطر نشان کرد تنها راه ایجاد امنیت بالای اجتماعی ریشه دار کردن مساله حجاب است.

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در پایان گفت: حضرت علی علیه السلام می فرماید «وَاکْفُفْ عَلَیْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِکَ إیَّاهُنَّ؛ فَإنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَی‌ عَلَیْهِنَّ. وَ لَیْسَ خُرُوجُهُنَّ بِأَشَدَّ مِنْ إدْخَالِکَ مَنْ لَا یُوثَقُ بِهِ عَلَیْهِنَّ؛ وَ إنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ لَا یَعْرِفْنَ غَیْرَکَ فَافْعَلْ.تا می‌توانی‌ به‌ واسطۀ حجابی‌ که‌ بر آن‌ها می‌اندازی‌ چشمان‌ آنان‌ را از چشم‌ چرانی‌ و دیدن‌ مردان‌ اجنبی‌ ببند، چرا که‌ شدّت‌ حجاب‌، شفقت‌ و رحمت‌ و رعایت‌ بیشتری‌ است‌ که‌ درباره ایشان‌ روا می‌داری‌»./9191/ت302/ن 

ارسال نظرات