۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۵۷۷
استاد حوزه علمیه :

نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف راه‌کار مبارزه با بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح حوزه علمیه نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از راه‌کارهای رفع بدحجابی در کشور دانست و افزود: اگر تذکر و امر به معروف و نهی‌ از منکر در بین مردم جا بیفتد هیچ خانم بدحجابی جرأت حضور در جامعه را پیدا نخواهد کرد.
عفاف و حجاب

 

حجت الاسلام علی فروغی، استاد سطح حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رشد فرهنگی ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه هنوز حجاب در کشور به حد مطلوب و در شأن حکومت اسلامی نرسیده و مشکل حجاب در جامعه مشهود است.

 وی نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از راه‌کارهای رفع بدحجابی در کشور دانست و افزود: اگر تذکر و امر به معروف و نهی‌ از منکر در بین مردم جا بیفتد هیچ خانم بدحجابی جرأت حضور در جامعه را پیدا نخواهد کرد.

 این استاد حوزه علمیه با تاکید بر هماهنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نمی توان به بهانه بیکاری و مشکلات اقتصادی از موضوع حجاب دست کشید و همگان بدانند که بدون اجرای دستورات دین، جامعه و حکومت شکست خواهد خورد.

 وی به لزوم دخالت حکومت در امر حجاب اشاره کرد و گفت: در سیره اهل‌بیت(ع) این‌گونه دخالت وجود داشته و از باب نمونه می توان سیلی امام علی(ع) به جوانی که در طواف متوجه نامحرمان بود، را بیان کرد.

 این مبلغ معارف دینی در ادامه اظهار داشت: دولت دست‌کم در ادارات، نهادها و بیمارستان‌ها وضع حجاب را به حد مطلوب برساند.

 وی با بیان این که به بهانه فرهنگ‌سازی و اندیشه‌سازی نمی‌توان فعالیت‌های انتظامی و طرح امنیت اخلاقی را زیر سؤال برد و متوقف کرد، ابراز داشت: اصل این طرح خوب و لازم است ولی باید حد اعتدال رعایت و به مرحله تجسس نرسد.

 حجت الاسلام فروغی با اشاره به این که دشمنان اسلام بیکار نیستند و با پشتوانه سیاسی مظاهر فساد را در جامعه گسترش می دهند، گفت: وظیفه همگان امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ یک از ما نباید دچار انفعال شویم./921/ت302/ن

ارسال نظرات