۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۵۹۳

همایش حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ملی حجاب، همایش تحلیل و بررسی چگونگی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در تبریز برگزار شد.
عفاف و حجاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در همایش عفاف و حجاب که در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هرگونه غفلت در اجرای احکام دینی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و یا تذکر لسانی جامعه را با انحرافات عدیده‌ای رو به رو خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با عزم همگانی محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسؤولانی که در این خصوص کم کاری می کنند، در واقع شریک برپایی فساد در جامعه هستند، مردم مؤمن و متدین باید هرچه زودتر نسبت به برچیدن ماهواره ها اقدام کند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که بخشی از عوامل ترویج ابتذال و بدحجابی در جامعه شبکه‌های ضداسلامی ماهواره‌ای است، افزود: در شرایطی که دشمنان برای ضربه به باورهای دینی و اعتقادی ملت عملا وارد میدان شده‌اند، گوشه‌نشینی و بی‌تفاوتی نسبت به مواضع استکبار جایز نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین توکل خواستار همدلی مردم و مسؤولان برای مقابله جدی با فساد و بد حجابی شد و افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم و با انواع فتنه و توطئه به فکر ضربه زدن به اسلام هستند، سلاح و بمب ابزار امروز دشمن نیست، هدف اصلی نظام سلطه تخریب باورهای دینی و عقیدتی جامعه اسلامی و گرایش به فرهنگ مبتذل غرب است.

 

وی ادامه داد: با وجود جذابیت‌های فراوان اسلام، کم‌کاری برخی مدیران در عرصه فرهنگ غیرقابل قبول است، حزب الله در صورت کم کاری مسؤولان آمادگی خود را در خصوص مبارزه با فساد را اعلام کرده اند، به یقین اراده ملت مقابله با هنجارشکنان اخلاقی و روانی جامعه است.

 

بنا بر این گزارش، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز حجاب و عفاف، از متولیان فرهنگی خواست با جدیت بیشتر و اقدامی اساسی مانع ترویج بدحجابی در جامعه شوند.

 

در این بیانیه آمده است: در طول 33 سال از عمر انقلابی که مبنایش را اسلام ناب محمدی(ص) قرارداد و توانست به عنوان تنها نظام شیعی در پهنه این گیتی خود نمایی کند، دنیای استکبار با همکاری مسلمان نمایانی خائن برای نابودی این نظام طرح های متعدد ریختند و اجرا کردند.

 

این بیانیه ادامه داده است: امروز ایجاد تردید در اصول اعتقادی و حمله به باورهای ارزشی مردم، محور جنگ نرم دشمنان اعم از داخلی و خارجی است که با ابزارهای رسانه ای و تبلیغی خود در کمال مهارت، روز را شب و باطل را حق جلوه می دهند.

 

در این بیانیه وظایف فراموش شده متولیان فرهنگی بیان و تاکید شده است سال هاست هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد تهدیدات تهاجم فرهنگی دشمن جدی گرفته نشده است و می خوانیم: رسانه ملی موظف به ترویج فرهنگ عفاف در جامعه و اصلاح نابسامانی‌ها در زمینه حجاب است و از صدا و سیما انتظار می‌رود در برنامه‌ها و تولیدات خود تجدیدنظر کند. فرهنگ سازی به عهده رسانه ملی است و نقش آن چه در ترویج بد پوششی و چه در نهادینه ‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

این بیانیه افزوده است: مسؤولان وزارت علوم باید به موجب تصویب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 84 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی ایرانی پوشش و تنوع در محیط‌‍‌های دانشگاهی تدوین کنند، آنچه که بیش از همه از دولتمردان انتظار می‌رود جلوگیری از ورود تولیدات مروج فرهنگ ضدعفاف است، وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت موظف به تدوین برنامه ممنوعیت ورود، تولید و عرضه محصولات مغایر با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

 

دراین بیانیه از نیروی انتظامی خواسته شده به برخورد قانونی، منطقی و محترمانه با قانون شکنان اهتمام ورزد، چرا که این یکی از وظایف محوله به ناجا است که حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در جامعه را اعلام کند و با متخلفان از این حدود برخورد کند. همچنین در این بیانیه از مسؤولان خواسته شده امکان دسترسی آسان، ارزان و فراگیر به ملزوماتی که عفاف و حجاب را تامین کند، فراهم کنند./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات