۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۵۹۹
پژوهشگر علوم دینی:

صیهونیسم با بدحجابی بنیان خانواده را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به تاثیر بدحجابی در سلامت روانی خانواده گفت: دشمنان با بدحجابی درصد تضعیف جایگاه خانواده است.
عفاف و حجاب

حجت الاسلام حسن مهدویان، استاد حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که ماهیت بد حجابی در شهرهای بزرگ، کوچک و روستاها فرقی ندارد، گفت: عده ای از روی بی اعتقادی و تبعیت از هوا و هوس فرهنگ بی حجابی را در بین مردم ترویج می دهند.

وی با بیان این که دشمنان با استفاده از کمبود نظارت و کنترل فعالیت های خود را گسترده و بدون هیچ  کوتاهی در ترویج بدحجابی گام برداشته اند، خاطرنشان کرد: درمقابل فعالیتهای  افراد متدین در برابر این هجمه دشمن ناچیز است.

 این استادحوزه علمیه با اشاره به این‌که موضوع حجاب از مسایل اقتصادی اهمیت بیشتری دارد و بدحجابی موجب آسیب رسانی به اقتصاد و مسایل اجتماعی کشور می شود، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی نه تنها نباید ما را از مشکلات فرهنگی غافل کند بلکه مسؤولان، نخبگان و افراد با نفوذ را باید به سمت رفع مشکلات فرهنگ سوق دهد.

وی با بیان این که دشمنان به‌ویژه صیهونیسم در پشت پرده بدحجابی به دنبال تخریب و تضعیف بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: دشمن با همه امکانات و با هزینه سنگین در صدد تخریب خانواده و از بین بردن تربیت فرزندان صالح، شهادت طلب و مدافع اسلام و انقلاب است.

این پژوهشگر علوم دینی کاهش میزان ازدواج و رغبت جوانان به این امر، ارضای غرایز در مسیر غیر صحیح، از بین رفتن اهتمام مردان به همسر و خانواده خود، افزایش میزان طلاق و به خطر افتادن سلامت روحی فرزندان را از دیگر آسیب های بد حجابی در جامعه و خانواده برشمرد و افزود: تاثیر بد حجابی در خانواده امری غیر قابل انکار و تاثیری بزرگ و اساسی است.

وی با بیان اینکه معرفت و درک درست از حجاب بر همگان لازم است، ابراز داشت: برخی به اشتباه گمان می کنندکه حجاب مخصوص بانوان است در حالی که حجاب مشترک بین مرد و زن است و بر طبق فتوای مراجع تقلید پوشیدن لباس بدون آستین و لباس های تنگ و اندام نما بر مردان نیز جایز نیست.

حجت الاسلام مهدویان به داستان دختران حضرت شعیب(ع) و حضرت موسی(ع) در سوره قصص اشاره کرد و گفت: علاوه بر پوشش، نحوه سخن گفتن با نامحرمان، نحوه راه رفتن و حرکات و سکنات در خیابان و مکان های عمومی و نحوه نگاه کردن نیز از لوازم حجاب است.

 وی با تاکید بر اینکه مباحث فردی دین با مسایل اجتماعی آمیخته و غیر قابل تفکیک است و فرد بر اجتماع و اجتماع در افراد موثر هستند، بیان داشت: حجاب یک مساله فردی و اجتماعی است.

 این استاد حوزه علمیه فرهنگ سازی، استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، زمینه سازی برای ازدواج جوانان، استفاده از افراد با دغدغه در سطوح مختلف را از برخی از وظایف حکومت معرفی و خاطرنشان کرد: حکومت با طرح و برنامه ریزی از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه باید فرهنگ حجاب در بین جوان نهادینه کند.

وی طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی را امری ضروری برشمرد و گفت: بدون کار فرهنگی عمیق کفایت به این طرح ازبزرگترین خطرات پیش روی ما است زیرا که با صرف زور نمی توان مشکل فرهنگی و بدحجابی جامعه را حل کرد./921/ت302/ن

ارسال نظرات