۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۷۴۹
آیت الله نجفی:

جان خود را در راه شعائرحسینی تقدیم خواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف نسبت به دشمنی برخی جریان ها با شعائر حسینی به شدت هشدار داد و تاکید کرد که جان خود را در راه ادامه این شعائر تقدیم خواهد کرد.
آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که توسط حجت الاسلام علی نجفی، فرزند و نماینده وی در بیست و یکمین همایش تبلیغ در نجف قرائت شد ایمان را عزت و کرامت واقعی توصیف کرد و گفت: عزت واقعی بوسیله ایمان حاصل می شود و تصور اینکه عزت با مال و جاه و مقام بدست می آید تصوری نادرست است. ایمان نیز با ترس از خدا، خضوع در برابر پروردگار، اطاعت از معصومین و توکل به خداوند متعال حاصل می شود.
 
وی افزود: توکل به خدا به معنای دور شدن از توسل به کسانی که خداوند به آنان عزت و کرامت و قداست بخشیده است، نیست و این توسل هیچ مغایرتی با توکل به خدا ندارد.
 
آیت الله نجفی بر لزوم اهتمام مبلغان به آموزه های دینی تاکید کرد و اظهار داشت: مبلغان باید به آموزه های دینی و احکام شرعی پایبند بمانند، از دستورات الهی پیروی کنند، از امر به معروف و نهی از منکر غافل نشوند و به سلاح تقوا مسلح بمانند و بدانند که مردم از سلوک آنان بیشتر از گفته هایشان استفاده می کنند.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: از مبلغان و ائمه مساجد می خواهم فضایل و اهمیت روزه را به خوبی به مردم بازگو کنند و آنان را به حضور در مساجد و نماز جماعت فرابخوانند، زیرا ماه رمضان ماه بهار مساجد است و نشستن در مسجد و انتظار نماز جماعت از اجر و ثواب فراوانی برخوردار است.
 
وی تاکید کرد: نماز جماعت از چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر اکرم (ص) حتی به پیرمرد کور نیز اجازه نداد نمازش را در خانه بجای آورد و به او فرمود که باید با استفاده از طناب به مسجد بیاید و این عمل مهم را در خانه خدا ادا کند.
 
حضرت آیت الله بشیر نجفی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: خطبا و ائمه مساجد باید تاکید ویژه ای نسبت به اهتمام مردم به مستحبات این ماه خصوصا قرآئت قرآن، زیارت امام حسین (ع) در وسط این ماه و توجه به ایام قدر داشته باشند و به مومنان یادآوری کنند که ماه رمضان، ماه همبستگی و یکپارچگی است و باید به یکدیگر کمک کنند و از یاری فقرا و محرومان غافل نشوند.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیام خود از عدم پایبندی مسوولان به وعده های داده شده به شدت انتقاد کرد و گفت: ملت مظلوم عراق در دوران دیکتاتوری صدام متحمل سختی های فراوانی شدند و کرامت و عزت آنان از سوی نظام سابق لگد مال شد، کرامت و عزت این ملت در نظام کنونی نیز پایمال می شود، مشکلات آنان ادامه دارد، مسوولان به شهروندان بی احترامی می کنند و وضعیت اسفناک جامعه عراق همچنان رو به وخامت می گراید.
 
شیخ بشیر نجفی از فقر و بیکاری و گرانی به عنوان مهم ترین مشکلات مردم یاد کرد و خاطر نشان ساخت: توهین به مردم تا کی ادامه پیدا می کند؟ مسوولان چه زمانی از خواب غفلت بیدار خواهند شد؟ مشکلات گروه های سیاسی میان یکدیگر که تنها برای کسب کرسی های بیشتر رخ می دهند چه زمانی به پایان می رسند؟
 
وی بر لزوم اصلاح شیوه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: مواد آموزش مدارس عراق باید بر اساس مذهب و قومیت های اصلاح شود و هر دانش آموز عراقی باید بر اساس مذهب و قومیتی که دارد به فراگیری علوم بپردازد، متاسفانه شیوه های آموزشی که در دوران نظام صدام تدریس می شد و تنها آموزه های یک مذهب بر همه دانشن آموزان اعمال می شد همچنان در مدارس کشور تدریس می شوند.
 
این مرجع تقلید نسبت به تلاش برخی مسوولان برای مبارزه با شعائر حسینی به شدت هشدار داد و تصریح کرد: نظام سابق به شدت با عشق به امام حسین (ع) به مبارزه پرداخت و برخی از مسوولان دولتی و استادان دانشگاه ها نیز با عناوین مختلف به دشمنی با این شعائر می پردازند و می خواهند مردم را از شعائر حسینی دور سازند.
 
آیت الله نجفی تاکید کرد: دین اسلام با این شعائر پابرچا مانده است و ضربان قلب ما با این شعائر می تپند و حاضریم جان خود را برای ادامه آن تقدیم کنیم. گذشتگان از متوکل عباسی تا نظام صدام تلاش کردند شعائر مذهبی و حسینی را ریشه کن سازند، اما آنان از بین رفتند و شعائر حسینی پابرجا مانده و خواهند ماند./980/ب911/ک
 
 
 
ارسال نظرات