۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۸۰۹
منتشر شد؛

شماره پنجم کتاب ماه علوم اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ پنجمین شماره از دور جدید کتاب ماه علوم اجتماعی در قالب شماره سری 51 و 52 در یک مجلد منتشر شد.
كتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرآغاز شماره پنجم از کتاب ماه، سخن ماه با عنوان «مسیری برای گریز از چنبره‏ انگاره‏ مسلط» به قلم دکتر سجاد صفار هرندی سردبیر  کتاب ماه است.

 

روش‏شناسی اقتصاد متعارف، اصناف روش‏شناسی‏های انتقادی در اقتصاد، دلالت‏های رویکرد پارادایمی برای اقتصاد اسلامی، روش‏شناسی تعریف اقتصاد اسلامی، اقتصاد اسلامی به مثابه علم دینی، روش‏شناسی علم اقتصاد و ... از جمله مهمترین مطالب این شماره است.

 

این مطالب در قالب پرونده ویژه ماه و با آثار و گفتارهایی از دکتر علیرضا قائمی نیا، دکتر سیدحسین میرمعزی، دکتر عادل پیغامی، دکتر سید احسان خاندوزی، علی اصغر قائمی‏نیا، سید عقیل حسینی و سید سعید موسوی ارائه شده است.

 

همچنین در این شماره، "هانا آرنت"  اندیشمند سیاسی و اجتماعی معاصر در بخش اصحاب اندیشه مجال طرح یافته و در قالب آثاری با عنوان هانا آرنت و وضع بشر، آرنت و ملی‏گرایی، آرنت و منش مدرنیته و به قلم محسن صبوریان، رضا قائمی نیک و محمد ملا عباسی و رضا تسلیمی طهرانی شرح داده شده است.

 

پژواک این شماره نیز به معرفی و نقد کتاب های اروپا مداری: نظریه‏ی فرهنگی سرمایه‏داری مدرن، درباره مطالعات فرهنگی، فرهنگ سیاسی ایران،  فلسفه اقتصاد اسلامی و  عقلانیت معرفت از دیدگاه علم‏شناسی پوپر پرداخته است./916/د102/ع

ارسال نظرات