۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۹۸۱
یکی از علمای میانمار خبر داد:

آوارگی بیش از دویست هزار مسلمان در میانمار

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های اسلامی منطقه آکان میانمار گفت: کشتار روزانه مردم مسلمان میانمار توسط دولت این کشور ادامه دارد و تعداد آوارگان میانماری به بیش از 200 هزار نفر رسیده است که در مرزهای کشور بنگلادش آواره هستند.
ميانمار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سلطان احمد، یکی از علمای میانمار و مسؤول تشکل های اسلامی منطقه آکان در نشست تشکیل ستاد مردمی حمایت از مردم میانمار در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد، با اشاره به وضعیت وخیم مردم میانمار و کشتار روزانه مسلمانان توسط دولت این کشور تصریح کرد: در مناطقی که مردم آواره مسلمان میانمار کشته می شوند، هیچ دسترسی به آنها برای کمک به مردم بی پناه وجود ندارد.

 

وی در ادامه افزود: تعداد آوارگان چند روز اخیر در این مناطق به 200هزار نفر می رسد که با توجه به شرایط جغرافیایی و آبی منطقه، آوارگان در محاصره کامل قرار گرفته اند و در مرزهای بنگلادش آواره و فاقد منابع غذایی و دارویی هستند.

 

سیاست پاک سازی نژادی از سوی رییس جمهور میانمار پیگیری می شود

 

محمد سلطان احمد در ادامه سخنانش با اشاره به ظلم دولت میانمار در حق مسلمانان این کشور اظهار داشت: رییس جمهور میانمار سیاست پاک سازی نژادی را مطرح کرده و معتقد است که مسلمانان این کشور، میانماری نیستند و اعلام کرده که 800 هزار نفر باید این کشور را ترک کنند و این سیاست او با قوانین حقوق بشر جهانی در تضاد است.

 

این عالم میانماری با تأکید بر اینکه شرایط آوارگان این کشور شبیه غزه شده است، افزود: یکی از مشکلات ما این است که به رسانه دسترسی نداریم و دولت با ما همکاری نمی کند و بهترین کار ما در این شرایط این است که از طریق نهادهای بین المللی حقوق بشر و سازمان های مردم نهاد به دولت میانمار فشار بین المللی بیاوریم.

 

وی در ادامه افزود: انتظار ما این است که کشورهای آسیایی و مسلمان وارد میدان شوند و علاوه بر فشار سیاسی بر دولت میانمار، در ماه مبارک رمضان به کمک مردم مسلمان آواره و قحطی زده این کشور بشتابند که نه سرپناهی دارند و نه غذایی.

 

مسؤول تشکل های اسلامی منطقه آکان با اعلام اینکه در حال سازماندهی کشتی کمک های مردمی و رسانه ای به مردم آواره میانماری هستند، تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی برای کمک به آوارگان، در حال ساماندهی ناوگان کشتی کمک های مردمی هستیم که از اهل رسانه، فعالان حقوق بشر و آزادی خواهان تشکیل شده است.

 

وی افزود: این کشتی قرار است که از سمت مالزی و تایلند حرکت کند و به سمت مرزهای بنگلادش برای کمک به آوارگان میانماری برود و در این میان، انتظار داریم که ارتش رژیم میانمار به این کشتی حامل کمک های بشر دوستانه حمله کند که ما به این موضوع اهمیت نمی دهیم و آنچه برای ما مهم است، این است که دنیا متوجه این فاجعه انسانی در کشور میانمار شود.

 

محمد سلطان احمد با درخواست کمک از جمهوری اسلامی ایران، مالزی و اخوان المسلمین مصر بیان داشت: ما از ملت و حکومت ایران که از کشورهای بزرگ و قوی اسلامی است و از دیگر کشورهای مسلمان درخواست کمک می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که در ماه مبارک رمضان به آوارگان میانماری کمک کنند و صدای مظلومانه آنها را بی‌جواب نگذارند.

 

وی با اشاره به مطالبات مسلمانان میانماری از دولت این کشور و باز شدن مرز بنگلادش برای کمک رسانی به آوارگان تصریح کرد: مطالبه اصلی ما اینست که دولت میانمار حقوق مسلمانان این کشور را به رسمیت بشناسد و بازرسان بین المللی حقوق بشر به این کشور سر بزنند و وضعیت حقوق بشری مسلمانان آواره را از نزدیک ببینند.

 

محمد سلطان احمد در پایان با اشاره به اینکه تمامی آوارگان میانماری باید به این کشور بازگردند، گفت: باید تمامی آوارگان میانماری که در 14 کشور جهان مستقر هستند، به این کشور بازگردند و دولت میانمار باید تابعیت آنها را براساس قانون بپذیرد. /958/پ202/ع

ارسال نظرات