۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۳۱۳
رییس اداره اوقاف آمل:

ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مکارم قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مکارم قرآنی در جامعه است، گفت: باید از فیوضات معنوی این ماه بزرگ به بهترین نحو در راستای تعمیق باورهای دینی خود بهره گیریم.
رييس اداره اوقاف آمل


حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مکارم قرآنی در جامعه است، گفت: ماه رمضان ماه تقرب به درگاه خداوند منان است که در این راستا باید از فیوضات معنوی این ماه بزرگ به بهترین نحو ممکن و در راستای تعمیق باورهای دینی خود بهره گیریم.


وی با بیان این که با آمدن ماه رمضان همه مسلمانان باید با جهاد نفس، سر بندگی را در برابر خداوند فرود آورند، خاطرنشان کرد: باید از این ماه ارزشمند استفاده کرده و کاستی ها و گناهان خود را جبران و بیش از گذشته به منظور نزدیکی با آفریدگار هستی گام برداریم تا بتوانیم رضایت باری تعالی را کسب کنیم.


حجت الاسلام مهدیان با بیان این که ماه رمضان ماه زدودن زنگار گناهان از دل و گرویدن به ارزش های ناب اسلامی است یادآور شد: باید از لحظه های نورانی این ماه به منظور بصیرت بخشی جوانان جامعه به منظور مقابله با جنگ نرم دشمنان بهره گیریم و آنان را واکسینه کنیم.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، بروز آثار اجتماعی و فرهنگی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: کسانی‌که با نیت خاص و برای رضای خداوند متعال روزه می‌گیرند از برکات مادی و معنوی روزه‌داری نیز بهره‌مند خواهند شد.


وی با تاکید بر این که باید در برنامه های ماه رمضان از ایده های نو و تاثیرگذار بهره برد، گفت: در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، ادره اوقاف و امور خیریه آمل برنامه های متنوعی را برای بهره برداری لازم از این ماه گرانقدر در نظر گرفته است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل پیرامون برگزاری طرح های قرآنی در این ماه گفت:  توسعه و نهادینه شدن فرهنگ و مفاهیم قرآن در همه لایه های جامعه نیازمند رشد و تربیت حافظان قرآن است و این امر در راستای آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی یک ضرورت مهم به حساب می آید.


وی با بیان این که طرح جزء خوانی قرآن کریم همه روزه در بقاع متبرکه و مساجد شاخص شهرستان برگزار می شود، گفت: محفل نورانی انس با قرآن کریم با تلاوت قاری مصری استاد فاروق احمد احمد ضیف در روز هشتم ماه مبارک رمضان در آستانه امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مهدیان با بیان این که ثبت‌نام طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده  است، گفت: این طرح ملی در نه امامزاده شاخص اجرا می‌شود تا بتوانیم در کنار امامزادگان و با حضور حافظان کلام وحی فضای معنوی و قرآنی موثری را در جامعه به وجود آوریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات