۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۴۷۷
حزب جماعت اسلامی پاکستان:

نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را متوقف کنید

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب جماعت اسلامی در کراچی پاکستان از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواست نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را متوقف کنند.
محمدحسين محنتي، رييس حزب جماعت اسلامي در كراچي پاكستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دیلی تایمز، محمدحسین محنتی، رییس حزب جماعت اسلامی در کراچی پاکستان با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، سفرا، دیپلمات‌ها و مقامات دولتی کشورهای مختلف، ضمن اعلام نگرانی‌ عمیق ملت پاکستان نسبت به وضعیت مسلمانان میانمار، از آنان خواست به وظایف خود در توقف جنایات کشتار مسلمانان عمل کنند.

 

وی در این نامه آورده است: تاکنون حدود 20 هزار مسلمان در میانمار کشته شده‌ و بیش از 90 هزار نفر از ترس جانشان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و بسیاری از مساجد ویران شده است.

 

محنتی در ادامه نوشت: دیکتاتوری نظامی میانمار در سال 1976، پس از آنکه اقلیت مسلمان خواستار برخورداری از حقوق خود شدند، کشتار جمعی دیگری را آغاز کرد که منجر به پناهندگی مسلمانان به کشور بنگلادش شد. این در حالی است که بنگلادش نیز به تازگی از پذیرش مهاجران مسلمان میانماری سر باز زده است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون مسلمان میانماری بی‌خانمان و آواره شده‌، هزاران نفر زنده سوزانده شده و زنان و کودکان بیشماری به وحشیانه‌ترین روش‌ها توسط بوداییان افراط‌گرا کشته شده‌اند./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات