۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۵۵۰

چند خبر کوتاه از مدرسه علمیه نرجس مشهد

خبرگزاری رسا ـ چاپ یست‌ و یکمین شماره فصلنامه بین‌المللی شمیم نرجس، اعلام برنامه های فرهنگی مذهبی مدرسه علمیه نرجس و برگزاری همایش علمی تربیتی بانوی با فضیلت عناوین چند خبر کوتاه از از مدرسه علمیه نرجس مشهد است.
خواهران طلبه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، برنامه های فرهنگی مذهبی مدرسه علمیه نرجس مشهد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا، جهت اطلاع عموم خواهران اعلام شد.

 

بنابراین گزارش، این ویژه برنامه ها از ساعت 9:30 صبح تا 13 ظهر برگزار شده و شامل قرائت قرآن به روش ترتیل، تفسیر آیات روز از سوی خانم رثایی، بیان احکام و شرح دعای جوشن کبیر توسط خانم پورحسینی می باشد.

 

بیست و یکمین شماره فصلنامه بین المللی فرهنگی هنری شمیم نرجس منتشر شد

 

این گزارش با اشاره به این که این فصلنامه به صاحب امتیازی مدرسه علمیه نرجس(ع) مشهد با گرایش دینی- مذهبی و گستره توزیع بین المللی در 90 صفحه با تیراژ سه هزار نسخه در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده، می افزاید: موضوعات «گر دریاها را درنوردی با تو درمی نوردیم»، «عروج نفس»، «رایه الهدی»، «پس به زهرا(ع) اقتدا کنیم»، «دانشگاه معارف الهی»، «تجلی قرآن در دعای جوشن کبیر»، «تشنگان مستوری»، «نبشتن ز گفتن مهمتر شناس»، «تو را به حرمت ایام انتظار بیا»، «حسنت جمیع خصاله»، «محبوب عرش مظلوم تاریخ»، «فصلی برای رویش»، «برای فردایی بهتر»، «زن در زاویه اجتماع»، «تبیین راهکارهای جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت»، «الگویی برای دختران»، «من ندانم من منم یا من وِیَم» و «احسان به والدین» بخشی از موضوعاتی است که بیست و یکمین شماره فصلنامه شمیم نرجس به آن پرداخته شده است.

 

در بخشی از سرمقاله این نشریه ذکر شده است «جوانان دنیای اسلام  چه زنان، چه مردان و نخبگان دنیای اسلام و به خصوص کشورهایی که انقلاب کردند، باید بدانند که اگر در صحنه ایستاده و مقاومت کنند، پیروزی آن‌ها بر همه ساز و برگ استکبار قطعی است. همه ابزارهای اقتدار قدرت‌های استکباری در مقابل حضور مردم و ایمان ملت ها ناتوان و ناکارآمد است. مراقب باشید که ایمان از دست نرود؛ با ایجاد اختلاف، با سرگرم کردن، و مشغول کردن، جوان ها را یک جور، پیرها را یک جور، مذهبی ها را یک جور، غیر مذهبی ها را یک جور».

 

برگزاری همایش علمی تربیتی بانوی با فضیلت

 

این گزارش حاکی است، همایش علمی تربیتی بانوی با فضیلت استاد طاهایی با هدف بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی بانوطاهایی، هشتم بهمن ماه91 از سوی مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار خواهد شد.

 

فرهیختگان حوزه ودانشگاه در محور روش‌ها و راهکارهای مناسب برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها می‌توانند آثار خود را با موضوع بهره‌مندی از روش‌های تدریس اثربخش، لزوم ارزیابی اصلاح و روزآمدی روش های تعلیم و تربیت، ارائه الگوهای صحیح طراحی نظام مطلوب در تعلیم و تربیت (در مقاطع مختلف تحصیلی، حوزوی و دانشگاهی) ارائه کنند.

 

گفتنی است، مهلت ارسال چکیده، مقالات31 خرداد ماه بوده است و مهلت ارسال اصل آثار تا دهم مهر 91 اعلام شده که نتایج اولیه آن دهم بهمن ماه مشخص خواهد شد./918/پ203/س

 

ارسال نظرات