۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۷۵۷

بررسی ابعاد شخصیتی آیت‌الله سعیدی در برنامه «حیات طیبه» رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ برنامه «حیات طیبه» رادیو معارف، ابعاد شخصیتی شهید آیت الله سعیدی رحمت الله علیه را بررسی می‌کند.
راديو معارف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دهه چهل در ایران دهه‌ای است که رژیم پهلوی با قلع و قمع کامل مخالفان سیاسی و فکری خود، به زعم خود بدون داشتن هرگونه دغدغه مخالفت سیاسی و فکری به توسعه اقتصادی مبادرت خواهد شد. در این دوره بود که نقش برخی شاگردان امام همچون شهید آیت الله سعیدی برای مبارزه سیاسی و فکری با رژیم ستم‌شاهی برجسته شد. در این مقطع و توسط بزرگانی چون شهید آیت الله سعیدی بود که با نگرش انقلابی که توسط خود امام پایه ریزی شده بود اساس رژیم پهلوی از سوی مخالفان زیر سوال رفت و از این دهه به بعد نقش تعیین کننده جریان مذهبی به رهبری روحانیون برجسته‌تر شد. در شرایطی که در این دوران بزرگان انقلاب به زندان و تبعید محکوم شدند آیت الله سعیدی نقش تاریخی مهمی در زنده نگه داشتن یاد امام در تبعید و دور از وطن ایفا کرد. در واقع شهید سعیدی با انجام این رسالت بزرگ و شکستن فضای رعب و وحشت حاکم بر جامعه، مانع خاموشی انقلاب شد. ثمره مجاهدت‌های وی در واقع در سال‌های بعد خود را نشان دادو شهادت وی راه پیروزی انقلاب را در سالهای نه چندان دور هموار کرد.

رادیو معارف در راستای شناساندن چنین علمای بزرگواری با برنامه «حیات طیبه»، از شنبه 7 مرداد 91 در چند برنامه به بررسی شخصیت ، زندگانی، و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی شهید آیت الله سعیدی رحمت الله علیه می‌پردازد.

در این برنامه از سخنان آیت الله خاتمی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی(فرزند ارشد شهید) و کارشناسان و میهمانان دیگر بهره گیری خواهد شد.

برنامه «حیات طیبه» کاری از گروه فقه و سیره، به تهیه کنندگی و سردبیری روح الله اسماعیلی، نویسندگی شیرین پاک نیا و گویندگی سید حمید حسینی  شنبه ها  ساعت 15:30 از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان فهیم این رادیو می‌شود./919/د102/ن

ارسال نظرات