۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۰۴۱

حوزه های علمیه ظرفیت بیشتری برای تربیت مبلغ ایجاد کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج با اشاره به وحدت و همدلی اجتماعی در ماه رمضان خاطرنشان کرد: وقتی انسان دل و تفکرش در این ماه پاک و صاف می شود ظرفیت هایی مانند مهربانی، لطف و یاری کردن به هم نوعان در وی بیشتر ظهور می یابد.
حوزه های علمیه ظرفیت بیشتری برای تربیت مبلغ ایجاد کنند

 

حجت الاسلام علی‎حیدر حیدر خواه، مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ماه مبارک رمضان را فرصتی بسیار مهم برای کار و فعالیت های معنوی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که ماه رمضان به بهار قرآن تعبیر شده است، زمانی مغتنم برای آشنا کردن بیشتر مردم با معارف قرآنی است.

وی اظهار داشت: مبلغان برای موفقیت در کار تبلیغی خود باید با قرآن انس پیدا کنند، تلاش، اخلاص و پشتکار در عمل از مهم ترین رموز و سرفصل هایی است که موفقیت مبلغ در آن نهفته است.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج ابراز داشت: مبلغ وقتی در کار تبلیغی وارد می شود باید همه سختی های آن را به خاطر هدفی والاتر به جان بخرد، بلکه باید با نگاه به زندگانی مبلغان قدیمی و موفق، مراتب صبر و استقامت خود را ارتقا بخشند.

 

حجت الاسلام حیدر خواه با اشاره به این که مبلغان باید چه مسائلی را برای مردم مطرح کنند گفت: مبلغان عزیز باید خود دانا و عالم به مسایل دینی، اجتماعی و سیاسی باشند، سپس به تبیین مسؤولیت های اولیه مردم بپردازد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج با اشاره به وحدت و همدلی اجتماعی در ماه رمضان خاطرنشان کرد: وقتی انسان دل و تفکرش در این ماه پاک و صاف می شود ظرفیت هایی مانند مهربانی، لطف و یاری کردن به هم نوعان در وی بیشتر ظهور می یابد، به گونه ای که می توان گفت اخلاق اجتماعی انسان در ماه مبارک رمضان ظرفیت های جدید به خود می گیرد.

 حجت الاسلام حیدر خواه تاکید کرد: امیدواریم که حوزه های علمیه ظرفیت بیشتری برای تربیت مبلغ ایجاد کنند تا از این رهگذر تغذیه معنوی مردم جامعه پر محتواتر تأمین شود.

 

 اعزام بیش از 40 مبلغ به مناطق حاشیه شهر یاسوج

  مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعزام مبلغ از سوی این مدرسه در ماه مبارک رمضان به مناطق حاشیه و محروم یاسوج تصریح کرد: با توجه به این که مناطق متعددی در اطراف شهر یاسوج قرار دارند که در فقر معنوی و دینی به سر می برند، این مدرسه و طلاب آن در صدد بر آمدند تا خوراک دینی و معنوی این مناطق محروم را تأمین کنند.

 

وی روستاهای بخش کاکان و دشت روم را از مناطق مورد توجه این مدرسه برای تبلیغ عنوان کرد و ابراز داشت: امسال بیش از 40 مبلغ را به مناطق و دهستان های حاشیه شهر یاسوج اعزام کرده ایم./9458/ت302/ب

ارسال نظرات