۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۱۴۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای نمایش جامع دفاع مقدس در تبریز و برگزاری کرسی تلاوت قرآن از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از 15 شهریور ماه سال‌جاری به مدت 20 شبانه روز نمایش جامع دفاع مقدس در تبریز با حضور 400 هنرمند اجرا می‌شود.

 

وی با بیان این‌که این نمایش در روبه‌روی پارک ائل‌گلی تبریز در اردوگاه استانی بسیج اجرا و روزانه 3 هزار نفر می‌توانند آن را تماشا کنند، افزود: 400 هنرمند که حدود 100 نفر آنها هنرمند حرفه‌ای و بومی آذربایجان‌شرقی هستند در این نمایش شرکت می‌کنند.

 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که محوریت اصلی این نمایش، «نقش مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» است، از دستگاه‌های مختلف خواست بلیت این نمایش را تهیه کرده و در اختیار کارکنان خود و خانواده‌هایشان قرار دهند.

 

به گفته سردار پورجمشیدیان نقش توپخانه در دفاع مقدس نیز امسال در تبریز بازسازی شده و به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

 

حسن استوار آذر، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از برگزاری برنامه‌های متعدد در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای از جمله بیستمین جشنواره سراسری شعر دفاع مقدس، کنگره شهدای تبریز و نمایشگاه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

 

طعم شیرین عدالت، از صدای مرکز آذربایجان‌شرقی پخش می شود

این نمایش رادیویی که برای مخاطبان عام تهیه و پخش می‌شود مربوط به فضاهای قدیمی و فولکلوریک است که پیام‌ها و نتایج معنوی و الهی را در بردارد.

 

طعم شیرین عدالت، داستان خزانه‌داری را روایت می‌کند که در قصر پادشاهی مسئول خزانه‌داری حکومت است ولی بدون هیچ دلیل به دستور حاکم از کار اخراج می‌شود.

 

وی برای تلافی این کار دست به سرقت طلا می‌زند تا او را دستگیر کرده و به نزد حاکم ببرند، وقتی حاکم از او در مورد علت دزدی از طلافروشی می‌پرسد مرد می‌گوید، زمانی که مسئول خزانه بودم امیرزاده نزد من آمد و پرسید این همه غنایم به دست آمده را چه می‌کنید، من گفتم آنها را به صورت کامل لیست کرده و برای مردم هزینه می‌کنیم.

 

امیرزاده چشمش به انگشتری افتاد و از من خواست که آن انگشتر را به او بدهم و از لیست حذفش کنم ولی من از این کار خودداری کردم. امیرزاده انگشتر را در دستش کرد و نتوانست آن را در بیاورد و گفت این انگشتر تا فردا در دست من بماند تا فردا آن را از دستم خارج کرده و به تو بازگردانم و رسیدی به من می‌دهد ولی زمانی که برای پس گرفتن انگشتر پیش او می‌روم از باز پس دادن آن سرباز می‌زند، رسید را پاره می‌کند و...

 

« طعم شیرین عدالت» به تهیه‌کنندگی پریسا محمدی و کارگردانی یعقوب خبیر تهیه و پخش می‌شود. نویسندگی آن را جعفر نوروزی، صدابرداری را محمد فتح‌آبادی و افکت را آرزو عمویی برعهده دارد. خلیل پورهادی، حمید مجدآبادی، یعقوب خبیر، حسین جباروند، یونس کبیر و رقیه شادخواه بازیگران این نمایش رادیویی هستند.

 

کرسی تلاوت قرآن در تبریز برگزار می‌شود

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کرسی تلاوت قرآن دوازدهم مرداد ماه جاری در تبریز خبر داد و گفت: محفل قرآنی یاد شده همزمان با ایام ماه رمضان و در راستای تحقق فرمایشات رهبری در رابطه با برگزاری جلساتی برای استماع قرآن برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در این برنامه قاریان استانی و کشوری به قرائت آیاتی از قرآن می‌پردازند، افزود: برگزاری جلسات استماع قرآن موجب آرامش روحی فرد شده و آشنایی جوانان با مفاهیم و آموزه‌های این کتاب عظیم ضامن سلامت جامعه است.

 

داننده همچنین هدف از برگزاری این برنامه را ترویج هنر قرائت قرآن و ترویج نغمه های دینی و الهی و ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای قاریان مستعد عنوان کرد.

 

گفتنی است، کرسی تلاوت قرآن روز پنج شنبه دوازدهم مرداد ماه جاری از ساعت 22 تا 24 در مسجد امام حسین (ع) قراملک برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه قرآن و عترت در مرند گشایش یافت

همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن و عترت مرند با یک هزار عنوان کتاب در سه هزار جلد به نمایش گذاشته شده است. کتب عرضه شده در این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

 

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت از چهارم تا بیست و هفتم مرداد ماه از ساعت 9 صبح تا اذان مغرب در مسجد امام جواد (ع) مرند برپا است./935/د101/ب

ارسال نظرات