۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۱۵۳
دفتر تبلیغات اسلامی منتشر کرد؛

شماره 244 ماهنامه پیام زن

خبرگزاری رسا ـ دویست و چهل و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی سیاسی هنری پیام زن به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
شماره 244 ماهنامه پیام زن
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام زن ماهنامه ای ویژه مسائل زنان و خانواده است که در زمینه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای عموم منتشر می شود.
 
در بخش «سیاسی، اجتماعی» این شماره می خوانید: «نقش بانوان در تاریخ اسلام (قسمت یازدهم)»، «گزارشی از کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن»، «خبر» و «زنان و مسؤولیت های سیاسی اجتماعی (قسمت سوم)».
 
«فرهنگ و اندیشه»، عنوان بخشی است که شامل: «بررسی مقایسه ای زنان در ادیان مختلف با دین اسلام و قانون مدنی»، «امیر گل ها (قسمت سوم)» و «نسل نور» است.
 
در بخشی از این شماره از ماهنامه پیام زن می خوانید:
«در عصر پیامبر، اسلام افق تازه ای در زندگی زنان باز کرد. ایشان کرامات خود را باز یافته، در راه تحصیل علم و کمالات انسانی به حرکت در آمدند. در نتیجه صدها زن متبحر در علوم و معارف اسلامی و فعال در امور اجتماعی تربیت شدند و به عنوان اعضایی از اجتماع با فضائل انسانی در ظرفیت های اجتماعی مانند بیعت سیاسی، شرکت در امور اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، دینی و مهاجرت و حتی جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام و شهادت در راه خدا حضور یافتند».
 
بخش «هنر و ادب» شامل: «شعر؛ عطر زندگی»، «داستان: شیرینی تلخ»، «زندگی با خط بریل»، «داستان: پاییز پرستو» و «سرود فردا» می شود.
 
«خانواده سبز»، «بانویی حکیم»، «الگوهایی که نمی شناسیم» و «ده قدم با کودکم» از مطالب بخش «خانواده و تربیت» است.
 
در بخش «بانویی حکیم»،  گزیده ای از زندگی حضرت حکیمه خاتون، دختر حضرت امام جواد علیه السلام را می خوانیم، ایشان از زنان عابد، دانشمند و صاحب مقامات عالی و معنوی است. زیر نظر معصومین هم عصرش به لباس علم و تقوا زینت یافت و با بیان حدیث از آن بزرگواران، جزء زنان محدثه محسوب گردید. مهم ترین حدیثی که از حکیمه روایت شده آن است که شیخ صدوق در خصوص ولادت فرزند امام حسن عسکری علیه السلام از او نقل کرده است. حکیمه می گوید: «امام عسکری علیه السلام از من خواست شب نیمه شعبان در منزل شان افطار کنم و آن جا بمانم، زیرا قرار است خداوند تبارک و تعالی در چنین شبی حجت خدا را بر اهل زمین آشکار کند. من گفتم: مادر وی کیست؟ آن حضرت فرمود: نرجس. عرض کردم فدایت گردم، ولی آثاری از بارداری در او ندیدم. فرمود: همین است که گفتم...»
 
در بخش «خانه و خانه داری» می خوانیم: «زعفران»، «شانس را به در خانه تان بیاورید»، «اشتباهات خانم ها در میانسالی»، «چگونه فشار خودمان را تنظیم کنیم»، «تغذیه در آلودگی هوا» و «ریحان».
 
در پایان نیز در بخش «دختران بهار» به این مطالب پرداخته شده است: «هرکاری کردم، اما نشد»، «انتظار سبز، سفید و سرخ»، «در سپیده دم حجاب»، «لمس زمین» و «مشاوره».
 
در «ده قدم با کودکم» آمده است:
«اگر کودکی والدین خود را قابل اعتماد، مهربان و قابل دسترسی بداند، احتمالا خدا را نیز دارای چنین صفاتی تصور خواهد کرد. والدین در نحوه درک فرزندشان از خدا بیشترین تأثیر را دارند.
مشارکت دادن فرزندان در کمک به دیگران بسیار مهم است، بخشندگی به دیگران و استمداد از دیگران را به فرزندتان بیاموزید. انبیاء، انسان هایی بودند که زندگی خود را وقف دیگران نمودند، با این وجود برای آب، غذا و جلب حمایت، از دیگران کمک می طلبیدند.
روابط تنگاتنگ و روزمره کودکان با والدین، تأثیر زیادی در نحوه درک آن ها از خداوند دارد؛ چنانچه عکس این رابطه نیز وجود دارد.»
 
دویست و چهل و چهارمین شماره ماهنامه پیام زن به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسؤولی احمد زاد هوش، تیر ماه 1391 در 98 صفحه به قیمت 1000 تومان منتشر شده است./969/ن602/ق
ارسال نظرات