۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۱۹۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(10)؛

آیت الله موسوی جزایری: تبیین صحیح مکتب اهل بیت به جوانان بهترین راه مبارزه با فرقه های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تقدیم ثروت و سرمایه حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) را خدمتی بزرگ به دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: زمانی که کفار مسلمانان را تحریم کردند حضرت خدیجه(س) همه ثروت و سرمایه خود را در اختیار پیامبر(ص) و اسلام قرار داد و مسلمانان را از تحریم نجات داد.
آيت الله موسوي جزايري در سلسله مباحث ولايت، با سحرخيزان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به القائات فکری فرقه منحرف صوفیه ابراز داشت: اعمال و افعال انسان باید در راستای جلب رضایت خداوند متعال باشد و غیراز آن گمراهی و تباهی را به همراه دارد.

 رییس شورای حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: هرچه تقید به واجبات بیشتر و توجه به مستحبات مستحکم تر باشد سبب دوری از القائات فکری شیطان و وصول به معرفت الله می شود.

 

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با مهم برشمردن توجه و توسل به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اذعان داشت: جدایی و دوری از مکتب اهل بیت(ع) سبب هموار کردن راه بطالت و کج برای انسان می شود، ولی توسل به مکتب گهربار این بزرگواران موجب دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هدف برخی از فرقه های منحرف از به کارگیری گفتارهای غیرحقیقی در تنگنا قرار دادن دین مبین اسلام است بیان داشت: در برهه کنونی القائات فکری فرقه های منحرف متوجه نسل جوان جامعه شده است، که بهترین شیوه مبارزه با این القائات توجه به مکتب گرم و پرمحبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

 آیت الله موسوی جزایری اعتقاد به مکتب اهل بیت(ع) را محور اصلی ایمان حقیقی دانست و گفت: به یقین ایمانی که در آن توجه و توسلی به مکتب اهل بیت(ع) نباشد، یک ایمان غیر حقیقی و شیطانی است که باید خود را از آن برحذر داشت.

 

 امر به معروف ونهی از منکر نشان از اوج ایمان است

 

 وی به علائم و محورهای اصلی ایمان حقیقی اشاره و تأکید کرد: اوج ایمان حقیقی در حدی است که از معصیت دیگران رنجیده خاطر می شود؛ بنابراین با مشاهده معصیت دیگران شروع به نهی از منکر و برحذر داشتن از معصیت می کند.

 

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که هر چه میزان معرفت بالاتر رود التزام انسان نسبت به احکام الهی بیشتر می شود، تصریح کرد: صاحب ایمان حقیقی و معرفت الهی باید به دنبال امر و نهی های خداوند متعال باشد و جامعه را از ارتکاب معصیت برحذر بدارد.

 

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س)، مقام این بانوی بزرگ اسلام را نزد پیامبر بسیار بزرگ و عظیم خواند و ابراز داشت: زمانی که در مدینه مردم پیامبر را تکذیب می کردند، حضرت خدیجه ایشان را تصدیق می کرد، و هنگان ظلم به پیامبر، به ایشان محبت می کردند و زمانی که کفار، مسلمانان را تحریم کردند، حضرت خدیجه همه مال و ثروت خود را در اختیار پیامبراکرم(ص) قرار داد.

 

 نماینده ولی فقیه در خوزستان تقدیم ثروت و سرمایه حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) را خدمتی بزرگ به دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: زمانی که کفار مسلمانان را تحریم کردند حضرت خدیجه(س) آن بانوی بزرگ اسلام همه ثروت و سرمایه خود را در اختیار پیامبر و اسلام قرار داد و مسلمانان را از تحریم نجات داد.

 

 آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان ساخت: حضرت خدیجه(س) در زمان وفات خود مالی برای تهیه کفن خود نداشت که پیامبر اکرم(ص) ایشان را با عبای خود کفن کردند./9461/پ202/ع

ارسال نظرات