۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۲۹۱

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های راه مهدی عجل الله فرجه، تعالیم اسلام، تأثیر علوم ادبی در فهم قرآن، پرسمان علوم قرآنی و نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس، به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده اند.
چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ چاپ جدید کتاب های راه مهدی عجل الله فرجه، تعالیم اسلام، تأثیر علوم ادبی در فهم قرآن، پرسمان علوم قرآنی و نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس، به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
راه مهدی عجل الله فرجه
 
«راه مهدی» به بحث درباره خاستگاه فطری اندیشه ظهور مصلح پرداخته و با استدلال عقلی و استناد به روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام اثبات کرده است که منجی و مصلح، شخص معین و معصوم از آل رسول الله صلی الله علیه و آله است. نویسنده با بررسی اوضاع عصر حضور و غیبت صغری و کبری و چگونگی ارتباط حضرت مهدی عجل الله فرجه با مردم، به تبیین روند غیبت ایشان و کیفیت استفاده مردم از هدایت های آن امام غایب پرداخته است.
 چاپ پنجم این کتاب در سال 1391، در 336 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و به قیمت 6400 تومان، به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
تعالیم اسلام
 
تعالیم اسلام، مجموعه قوانین و مقررات فطری است که سعادت دنیا و آخرت بشر را تأمین می کند. این تعالیم از جنبه های مختلف فلسفی، کلامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی، گوناگون و گسترده است. بی تردید گزینش مقوله هایی از آن، کار دین شناسانی است که بر زوایای گوناگون آن،تسلط و تبحر دارند و نقش آن ها را در ارتباط با منظومه دین، به نیکی می شناسند.
این اثر با نام «تعالیم اسلام» دست چینی از موضوعات اسلامی است که به انتخاب و قلم متفکر بزرگ اسلامی، علامه سید محمد حسین طباطبایی در سه بخش تنظیم شده است: اعتقادات، اخلاق و احکام. ذیل هر یک از این بخش ها، مطالب عمیق و خواندنی طرح شده است.
 چاپ هشتم این کتاب در سال 1391، در 380 صفحه، به شمارگان 3000 نسخه و با قیمت 7200 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
 
تأثیر علوم ادبی در فهم قرآن
 
در زبان های دنیا به طور معمول، کلمات دارای دو عنصر ماده و هیئت هستند. در زبان عربی، علاوه بر هیئت، اعراب کلمه نیز در معنا نقش مهمی ایفا می کند. در برخی از تفاسیر قرآن و ترجمه های این کتاب آسمانی فقط به تبدیل واژگان به واژه های زبان دیگر اکتفا شده و بی توجهی به قواعد ادبیات عرب، سبب دور ماندن از نکات ظریف و دقیق وحی الهی گشته است. این اثر بر آن است تا با بیان بخشی از قواعد و ارائه نمونه هایی از آیات قرآن، نتایج رعایت قواعد در معنا و بی توجهی به ادبیات در درک پیام الهی، در مباحث فقهی، عقیدتی و ... را بررسی کند.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 348 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 6600 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.
 
پرسمان علوم قرآنی
 
علوم قرآنی دانشی است که تسلط بر آن آدمی را در فهم قرآن کمک فراوان می کند؛ یعنی به منزله پله ای است که بدون آن، عبور از دریای معارف قرآن، بسی مشکل و نا مطمئن خواهد بود. لذا از دیر باز و از همان صدر اسلام، پایه های اساسی این علم را قاریان و قرآن شناسان بزرگ، به ویژه اهل بیت علیهم السلام پی افکنده اند.
اما این علم را باید از کجا آغاز کرد و چگونه؟ این کتاب، پاسخی است به همین پرسش تا راه را برای نو پویندگان هموار کند و وسایل راه یابی به پیغام دوست و نامه محبوب را به دست دهد.
تاریخ قرآن، تحریف ناپذیری، همانند ناپذیری، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه، تفسیر و تأویل و تفاسیر و مفسران، سرفصل هایی است که به طور تفصیلی و با قلم روان و به صورت پرسش و پاسخ در این کتاب، می توانید بخوانید.
 چاپ پنجم این کتاب در سال 1391، در 360 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 6800 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس
 
همگام با پیشرفت و دگرگونی علم، فنون و روش ها و پیچیده شدن جوامع، نیاز های فردی و اجتماعی هم وسیع تر می شود. ارضای این نیازهای تو در تو، به علوم و فنون متناسب نیاز دارد و کسب علوم و فنون پیچیده هم در پرتو روش های آموزشی جدیدو کارآمد، امکان پذیر است. در این اثر، تلاش شده تا در پنج فصل و از زوایای گوناگون و با نگرشی همه جانبه، نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس افکنده شود.
 چاپ نهم این اثر در سال 1391، در 216 صفحه، به شمارگان 5000 نسخه و با قیمت 4000 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است./969/ن601/ع
ارسال نظرات