۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۵۸۷
امام جمعه آمل:

امام حسن مجتبی زیباترین آینه هستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که امام حسن(ع) زیباترین آینه هستی است، گفت: ما باید سیره و روش زندگانی ائمه معصوم(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم تا بدین وسیله بتوانیم با قرب الی الله به تکامل و تعالی که زمینه ساز سعادت در آدمی می باشد دست یابیم.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد علامه حسن زاده آملی این شهرستان با بیان این که امام حسن(ع)  زیباترین آینه هستی است، گفت: ما باید سیره و روش زندگانی ائمه معصوم(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم تا بدین وسیله بتوانیم با قرب الی الله به تکامل و تعالی که زمینه ساز سعادت در آدمی می باشد دست یابیم.


وی گفت: امام حسن(ع) از لحاظ اجتماعی به گونه ای رفتار می کرد که همسایگان و شهروندان به خاطر شأن والای ایشان از حضور در نزد ایشان و دست یابی به حقوق خویش محروم نشوند.


امام جمعه آمل به سیره عبادی امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان پیاده و گاهی هم پا برهنه از مدینه به مکه می رفت و می فرمود که کعبه قبله مسلمین و دیار معشوق است و هر انسانی را به سوی خود می کشاند.


وی با بیان این که امام حسن (ع) همه توان خود را در راه انجام امور نیک و خیرخواهانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا ‌بخشید، خاطرنشان کرد: تاریخ نگاران در شرح حال زندگانی گرانقدر ایشان، بخشش‌های بی‌نظیری را ثبت کرده‌اند و آن حضرت در طول عمر خود دو بار همه اموال و دارایی هایش را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم کرد و نصف آن را برای خود و نصف دیگر را در راه خدا به فقرا بخشید.


حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر این که امام حسن(ع) همه کمالات و توانمندی های والای انسان را دارا بود، یادآور شد: از شاخص ترین ویژگی های این امام همام می توان به تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل، کمک به بینوایان، تشویق و ترغیب به کسب دانش و علم، عبادت و راز و نیاز اشاره کرد.


امام جمعه آمل در پایان با اشاره به این که ائمه معصوم(ع) مایه افتخار و سعادت ما هستند، تصریح کرد: باید در راستای ترویج معارف اسلامی و سیره و روش زندگانی ائمه معصوم(ع) همتی والا و ارزنده صورت گیرد که این امر می تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز نقشی ارزنده داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات