۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۶۷۱
عمار حکیم:

صلح امام حسن دستاوردهای زیادی برای شیعیان به همراه داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به مظلومیت های فراوان امام حسن مجتبی (ع) در دوران زندگی و حتی پس از شهادت تاکید کرد که صلح ایشان با معاویه دستاوردهای فراوانی برای پیروان اهل بیت (ع) به همراه داشت.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجلس اعلا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) که در دفتر وی برگزار شد بر لزوم اهتمام دولت به خانواده های شهدا تاکید کرد و گفت: قربانیان تروریسم و خانواده های شهدا در عراق تا به امروز به حقوق خود دست نیافته اند و بسیاری از آنان تاکنون از حقوق طبیعی خود نیز محروم هستند.
 
وی افزود: وضعیت بیوه ها و ایتام نیز در عراق به شدت نامطلوب بوده و ساده ترین امکانات زندگی برای آنان نیز فراهم نشده است.
 
حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: اهتمام به خانواده های شهدا که در جنگ جمل، نهروان و صفین به شهادت رسیده اند یکی از شرایط صلح امام حسن (ع) با معاویه بود، با توجه به اینکه دولت و نظام کاملا می دانند که شهدا در جنگ حق علیه باطل به شهادت رسیده اند پس باید به خانواده های آنان بکنند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی اظهار داشت: امام حسن (ع) توانست شکست در زمینه نظامی را با پیروزی سیاسی مبدل سازد و امتیازات واقعی را در راه خدمت به وطن و شهروندان، حل مشکلات و رعایت حال خانواده های شهدا و غیره بدست آورد، امام حسین (ع) 11 سال با شرایط صلح دوران امام حسن (ع) همکاری کرد تا اینکه به مرحله منطق انقلاب رسید.
 
وی از مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) یاد کرد و ادامه داد: امام حسن (ع) در دوران زندگی و حتی پس از شهادت نیز متحمل مظلومیت های فراوانی شد و در شرایط بسیار سخت و بحرانی زندگی کرد.
 
سید عمار حکیم تاکید کرد: جامعه کوفه پس از آنکه سه جنگ جمل و صفین و نهروان را گذرانده بود دیگر توانایی پذیرش جنگ دیگری را نداشت و بر همین اساس میان سکوت در برابر معاویه و جنگ با او، صلح و آرامش را پذیرفت، اما این سکوت به قیمت قتل همه یارانی که امام علی (ع) تربیت کرد، تمام شد.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به شروط مورد نظر امام حسن (ع) برای صلح با معاویه، بیان داشت: امام حسن (ع) شرایطی را برای صلح با معاویه قرار داد که مورد پذیرش وی قرار گرفت، عدم لقب دادن امیر المومنین به معاویه یکی از شرایط امام بود که به معنای عدم پذیرش حکومت معاویه است.
 
وی خاطر نشان ساخت: عدم پیگرد و تحت تعقیب قرار دادن پیروان اهل بیت (ع) یکی دیگر از شرایط صلح با معاویه بود تا یاران مختلص از گزند حفظ شده و برای انتقال به مرحله بعدی آماده شوند./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات