۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۸۴۸
منتشر شد؛

زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی

خبرگزاری رسا ـ کتاب زندگی و مبارزات حجت الإسلام علی اکبر ابوترابی به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی
 
به گزارش خبرگزاری رسا،کتاب زندگی و مبارزات حجت الإسلام علی اکبر ابوترابی با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 4500 تومان به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
 
انقلاب اسلامی ایران از تعامل و پیوند سه عامل مهم مردم، مرجعیت و مکتب تشیع به‌وجود آمد. حلقه‌ اتصال توده‌ مردم و رهبری، علما و روحانیون در سطوح مختلف بوده‌اند. توده مردم، روحانیون و علما را شبکه‌ پیام‌رسانی نهضت اسلامی می‌دانست که پیام‌ها و دستور‌های سیاسی مذهبی حضرت امام از این طریق به توده‌ مردم و سراسر ایران منتقل می‌گردید.
 
از جمله شخصیت‌های مبارز روحانیت، مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی فرزند روحانی مبارز قزوین مرحوم حجت‌الاسلام سیدعباس ابوترابی بود که در کنار پدر نقش مهمی در شکل­گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد. این مجاهد والامقام، علاوه بر مبارزات انقلابی با رژیم شاه، بعد از انقلاب اسلامی به‌ویژه در دفاع مقدس نیز نقش و جایگاه قابل توجهی دارد. دوران اسارت و نقشی که او در هدایت و رهبری معنوی آزادگان سرافراز در زندان‌های مخوف رژیم بعثی ایفا کرد، منحصربه‌فرد است. حجت‌الاسلام ابوترابی ضمن آنکه خود مقاوم بود و زیر شکنجه‌های وحشیانه‌ بعثی‌ها ایستادگی می‌کرد سمبل و سرمشق استقامت و پایمردی آزادگان هم به ‌شمار می‌ رفت. این کتاب به زوایای مختلف زندگی این روحانی آزاده پرداخته است.
 
 کتاب زندگی و مبارزات حجت الإسلام علی اکبر ابوترابی به همت جواد عاملی تدوین و در 332 صفحه با شمارگان 3000 نسخه به قیمت 4500 تومان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است./969/د102/ق
ارسال نظرات