۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۹۷۷

نگرانی اسرائیل از حضور بان‌کی‌مون در نشست عدم تعهد در تهران

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی تلاش می کند از سفر دبیرکل سازمان ملل به ایران برای حضور در نشست جنبش عدم تعهد جلوگیری کند.
بان کي مون

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هاآرتص، اسرائیل نگرانی خود را از سفر دبیرکل سازمان ملل به تهران اعلام کرده و گفته، دیدار بان کی‌مون این پیام را که همه چیز مرتب است، به ایران ارسال می‌کند و به تلاش‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای این کشور آسیب می‌رساند.

 

هاآرتص نوشت: مقامات سازمان ملل به نیابت از طرف بان کی‌مون اعلام کردند اگر وی برای سفر به تهران تصمیم‌گیری کند، مخالفت این سازمان را با تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای بیان خواهد کرد.

 

این روزنامه افزود: حضور بان کی مون، به این کنفرانس وجهه بین‌المللی می‌دهد آنهم جلسه‌ای که قرار است در آن بر حق ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای مستقل تاکید شود و همین طور از درخواست فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن در مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت شود.

 

روزنامه صهیونیستی بیان کرد:‌ بان کی مون با دست دادن به محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران به سخنان ضد اسرائیلی او مشروعیت می‌بخشد. احمدی نژاد اخیرا گفته هر کس آزادی و عدالت را دوست دارد،‌ باید برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کند تا شرایط برای عدالت و آزادی فراهم شود./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات