۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۸۰
امام جمعه اهر:

شیعه بودن خود را در عمل ثابت کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: نباید اینگونه تصور شود که یازده ماه از سال را گناه بکنیم به امید اینکه در این ماه مبارک بخشیده خواهیم شد.
مراسم احيا

 

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شب قدر فرصتی بسیار ارزشمند برای استغفار و بخشش گناهان است، اما نباید اینگونه تصور شود که یازده ماه از سال را گناه بکنیم به امید اینکه در این ماه مبارک بخشیده خواهیم شد.

 

وی با تاکید بر این‌که رحمت و مغفرت الهی تنها شامل حال توبه‌کنندگان واقعی می شود، خاطرنشان کرد: برخی از گناهان هستند که نه در دنیا و نه در آخرت مورد عفو و بخشش قرار نمی گیرند، بنابر این بایستی دقت نظر خاصی در اعمال و رفتار خود در دیگر اعمال سال داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: فردی که خود را شیعه علی بن ابی طالب می داند اما در عمل منافق و کافر نشان می دهد، با چه رویی در لیالی قدر انتظار شفاعت و استغفار از درگاه الهی دارد، اگر شیعه علی(ع) بودن تنها در گفتار بود، منافقان از بهترین مخلصان کوی امامت بودند، در حالیکه اینگونه نیست باید در عمل شیعه بودن خود را ثابت کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با باین اینکه بی تفاوتی نسبت به مسائل پیرامون را در شأن شیعه علی بن ابی طالب نیست، خاطرنشان کرد: هر گاه فرائض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، دشمنان اسلام حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند و اینجا همان آغاز انحراف در دین است.

 

وی خواستار تذهیب نفس و تحول درونی در ماه مبارک رمضان شد و ادامه داد: اگر خود را شیعه دوازده امامی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم، باید رفتار و عمل خود را نیز ولایی کنیم، در غیر این‌صورت با منافقان و کفار هیچ تفاوتی نخواهیم داشت، شیعه اهل شعار نیست بلکه در عمل به مولا و امام خود اقتدا می کند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که حضرت علی(ع) بیشترین ضربه را از مسلمانان به ظاهر دین مدار خورده است، تصریح کرد: قاتل آن حضرت جزء مجاهدان اسلام و شب زنده داران ماه رمضان بود، انحراف به قدری در آن دوران عمیق شده بود که ناطق قرآن را لعن کرده و متهم به خروج از دین می کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل شب‌های قدر پرداخت و اظهار داشت: در روایات آمده ملائکه در شب های پرفیض قدر، بر قلب امام زمان(عج) نازل شده که این نزول برابر با رحمت خاص الهی ‏بر مؤمنان شب زنده‌دار است و تا طلوع فجر ادامه دارد. 

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که بهترین دعا در شب های قدر تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: بهره مندی از لحظات معنوی شب های قدر برای زندگی انسانی و در جلب رضایت حضرت حق و امام زمان(عج) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

امام جمعه اهر با تشریح فضائل معنوی شب زنده داری در لیالی قدر تصریح کرد: بررسی آیات سوره قدر و تامل در روایات دینی، نشان می‏دهند که شب قدر، ویژه زمان نزول قرآن و دوران پیامبر(ص) نیست؛ بلکه همیشگی و از آغاز آفرینش انسان بوده است، درهای استغفار و توبه در شب های قدر به روی مؤمنان باز است، اگر توشه ای مطمئن از سفره ضیافت الهی در دیگر ایام سال نداشته باشیم، ضرر کرده‌ایم.

 

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان با تاکید بر ا‌ین‌که حقیقت دعا چیزی جز عبادت و بندگی نیست، اظهار داشت: شب قدر، شب عبادت است و بهترین مصداق عبادت، دعاست، چرا که اصولا دعا به منزله مغز عبادت است، به عبارت بهتر نباید لحظات معنوی این شب های مبارک را به بطالت گذراند./935/پ202/ب

ارسال نظرات