۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۲۴۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ ساخت بزرگترین اردوگاه رزمی فرهنگی در استان و بررسی شرایط جذب استادان معارف اسلامی در دانشگاه های تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ محسن نافهی اسکویی، مسؤول معاونت مهندسی سپاه استان گفت: بزرگترین اردوگاه رزمی و فرهنگی سپاه استان با نام شهید سبزی در قالب طرح پدافند غیر عامل و با آماده سازی زیر ساخت ها در  زمینی به مساحت 20 هکتار همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.


وی از اقدامات مهندسی جدید برای اجرای نمایش بزرگ 400 نفره در این مکان خبر داد و گفت: برای اجرای این نمایش یک مکان مسقف با زیر بنای 1500 متری برای حضور 3000 نفر تعبیه شده است.


اسکویی، برای اجرای این پروژه بزرگ از فعالیت دهها دستگاه ماشین آلات مهندسی و صدها نفر روز کار مهندسی خبر داد و گفت: با نزدیک بودن آغاز برنامه های دفاع مقدس مهندسین و عوامل این معاونت با جدیت تمام درآماده سازی اردوگاه و همچنین مکان نمایشگاه برای حضور و بازدید هموطنان تلاش می کنند.


مسؤول معاونت مهندسی سپاه عاشورا با تقدیر از همکاری صمیمانه اداره کل راه و شهر سازی استان در آماده سازی و ایجاد راه های ارتباطی این اردوگاه افزود: با توجه به اینکه اردوگاه یکی از بزرگترین اماکن امداد و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی در استان خواهد بود از سازمان ها و ارگان های مرتبط خواست تا با همکاری بیشتر در به اتمتم رساندن این پروژه استانی سهیم باشند.


گفتنی است، این اردوگاه در جوار منطقه ائل گلی و قسمت جنوبی اتوبان شهید کسایی احداث خواهد شد.


اجرای نمایش تماشاگه راز در تبریز
امیر نصیر بیگی مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: این نمایش به سفارش سپاه عاشورای استان و با مشارکت بیش از 400 تن از هنرمندان استانی و کشوری آماده شده و همزمان با آغاز برنامه های هفته دفاع مقدس در شهریور ماه سال جاری پذیرای علاقمندان خواهد بود.


وی گفت: این نمایش در 14 تابلو روایت زندگی پیامبران اولوالعزم و اهل بیت عصمت و صلحاء و بندگان مقرب الهی پرداخته و نگاه ویژه ای به قیام عظیم مردمی 29 بهمن تبریز و حماسه عظیم 8 سال دفاع مقدس و نقش ویژه لشکر همیشه سرافراز 31 عاشورا در این حماسه دارد.


نصیر بیگی افزود: در این نمایش 2 ساعته از تکنیک های روز در بعد نور و تصویر به شکل ویژه ای جهت انتقال هر چه بهتر مفاهیم استفاده شده است.


همچنین طراحی و اجرای جلوه های ویژه این نمایش به عهده اصغر پورهاجریان یکی از طراحان برتر جلوه های ویژه در طرح سینمای ایران است که با طراحی بدیع و خلاق به شکل ویژه در بازسازی صحنه های عملیات های دفاع مقدس و انقلاب عمل خواهد شد.


انتشار مقالات اعضای دانشگاه تبریز در پایگاه استنادی جهان اسلام 78درصد افزایش یافت

سیدمحمدتقی علوی رییس دانشگاه تبریز از رشد 78 درصدی انتشار مقالات اعضای هیأت علمی این دانشگاه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 125 مقاله از اعضای هیات علمی این دانشگاه در پایگاه (ISC) منتشر شده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت همچنین میزان انتشار مقالات اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز در مجلات ISI با رشد 10 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به 146عنوان رسیده است.

 

رییس دانشگاه تبریز یادآورشد: تعداد مقالات منتشره اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با 21 درصد رشد به 362 عنوان رسیده است.


علوی گفت: در این مدت همچنین از سوی اعصای هیأت علمی دانشگاه تبریز 67 مقاله در مجلات غیرISI نمایه دار و24 مقاله در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده است.

 

بررسی شرایط جذب استادان معارف اسلامی در دانشگاه های تبریز
محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم اندیشی اعضای هیات های جذب دانشگاه های تبریز افزود: ساماندهی امور جذب، عادلانه شدن جذب هیات علمی و در نهایت جذب اعضای هیات علمی اصلح از عمده اهداف و وظایف هیات های جذب دانشگاه هاست.


وی گفت: میزان متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ابتدای سال 87 تا کنون 19هزار و 488 نفر بوده که از این تعداد 12هزار و 180 نفر جذب شده اند.

نحوه جذب استادان معارف، تعامل بیشتر با دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه ها، هدایت دانش آموختگان مستعد، ارتباط با دفتر جذب ویژه نخبگان و تسریع در ارایه نتیجه به متقاضیان نخبه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود./935/د102/ب

ارسال نظرات