۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۶۱۰

3 مورد وقف جدید در اردبیل به ثبت رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سال جاری سه مورد وقف جدید با نیات متعدد مسائل دینی و آموزش احکام شرعی در اردبیل به ثبت رسید.
حجت الاسلام مشهوري،

 

حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی و حافظ نیات واقفان خیر اندیش در سال جاری شاهد سه مورد وقف جدید در شهرستان اردبیل به ارزش 1850میلیون ریال بوده که در هر سه مورد به نوعی برای ترویج احکام دینی و مسائل شرعی تاکید شده است.

 

وی افزود: در نیت وقف نامه خانم کوکب زرخواه، شش دانگ یک باب خانه واقع در محله ملاهادی اردبیل یه ارزش 1500میلیون ریال است و به نیت استفاده از تاسیس موسسه دارالقران کریم، جهت برگزاری و برپا کردن کلیه جلسات قرآنی اعم از قرائت، تفسیر، تجوید، و نشر احکام دینی و مسائل شریعت وقف شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: وقف جدید دیگری که اخیرا به ثبت رسیده، وقف 6 شعیر از 96شعیر (شش دانگ) یک باب مغازه واقع در پیرعبدالملک اردبیل از موقوفات حاج رسول نصراله زاده به ارزش ده میلیون ریال است که به نیت مخارج ضروری مسجد سلطان آباد اردبیل وقف شده است.

 

حجت الاسلام مشهوری افزود: یک مورد وقف دیگری که در اوایل سال جاری به ثبت رسیده است، از سوی حاج حمزه خاک زاده یک قطعه زمین برای احداث مسجد حضرت علی اصغر(ع) در محل کوچه چهارده معصوم(ع) محله درویش آباد اردبیل به متراژ 240متر مربع به ارزش 340میلیون ریال بوده که توسط نماینده ولی فقیه در استان کلنگ آن به زمین زده شد و در حال احداث است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که با مشارکت واقفین خیر اندیش بیش از 350 نفر در امام زاده حلیمه خاتون(ع) روستای آقاباقر اطعام شدند،اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با نیات واقفان عاقبت اندیش، مردم مناطق مختلف در جوار امام زاده های شاخص افطار کردند و تا پایان رمضان بخصوص در لیالی قدر همچنان این برنامه ها ادامه می یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه تعدادی از نیات واقفان اطعام نیازمندان و مردم در ماه مبارک رمضان است افزود: در اطعام نیازمندان که متولی اصلی آن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است در مناطق مختلف استان برپا می‌شود و حمایت خیران چشمگیر است.

 

وی از برگزاری جلسات اخلاق و تفسیر قرآن کریم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تحریری در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این جلسات معنوی بعد از نماز ظهر و عصر با حضور علاقه‎مندان در آستان مقدس حضرت امام زاده صالح(ع) اردبیل برگزار می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات