۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۵۷۶۶
دانشگاهیان سرزمین اشغالی:

خلبانان از دستور حمله به ایران سرپیچی کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ بیش از ۴۰۰ نفر از جمله دانشگاهیان برجسته یک طومار اینترنتی را امضا کردند که طی آن از خلبابانان نیروی هوایی رژیم اسرائیل خواسته می‌شود، از دستور حمله به ایران سرپیچی کنند.
اسرائيل

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ بیش از 400 نفر از ساکنان اراضی اشغالی فلسطین از جمله مناخیم مائوتنر، رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه تل آویو، آنات بیلتزکی، رئیس سابق گروه حقوق بشری بی‌تی سلم و نوریت گرتز از کالج سپیر(Sapir College) با امضای درخواستی الکترونیکی، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را از نگرانی شدید خود درباره وضعیتی که ر‍ژیم اشغالگر در صورت زورآزمائی نظامی احتمالی با ایران با آن مواجه خواهد شد، مطلع کردند.

دانشگاهیان رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حمله به جمهوری اسلامی، به اسرائیل صدمه می‌زند و به دستگیری این خلبانان می‌انجامد اظهار داشتند: این حمله فقط برنامه انرژی هسته‌ای تهران را به تعویق می‌اندازد و نمی تواند فعالیت آن را به طور کامل متوقف کند.


در این درخواست علاوه بر اشاره به احتمال نشت مواد رادیو اکتیو و آسیب زدن به مردم ایران در صورت حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور درباره حملات تلافی‌جویانه نیروهای ایرانی و همچنین فاجعه مالی جهانی حاصل از این حمله نیز هشدار داده شده است.


رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه تل آویو درباره امضای این درخواست گفت: هدف ما از این اقدام مخاطب قرار دادن تصمیم‌گیران است و نه خلبانان رژیم اسرائیل. من هر چیزی را که بتواند از رویارویی اسرائیل با بزرگ‌ترین فاجعه‌ای که از زمان پیدایش خود با آن مواجه شده جلوگیری کند را امضا خواهم کرد.

 

واشنگتن و تل آویو، برای وادار ساختن ایران به توقف برنامه انرژی هسته‌ای‌ا‌ش، بارها تهران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند. امریکا و رژیم اسرائیل ادعا می‌کنند هدف از برنامه انرژی هسته‌ای ایران دستیابی به توانایی نظامی هسته‌ای است.

ایران ضمن رد این اتهامات، می‌گوید که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد و پایبند پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را دارد.

مقامات ایرانی می‌گویند، هرگونه حمله نظامی به این کشور با پاسخی دندان‌شکن همراه خواهد شد و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی به جنگی منجر خواهد شد که از مرزهای خاورمیانه فراتر خواهد رفت.
902/د101/ک

ارسال نظرات