۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۰۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خبر داد؛

اعزام روحانیان به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ روحانیان و مبلغان حوزوی با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در تسکین آلام بازماندگان نقش بسزایی ایفا می کنند.
ابراز همدردي روحانيون با آسيب ديدگان زلزله شمال غرب کشور

 

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با ابراز تاسف از وقوع زلزله شنبه هفته گذشته و جان باختن تعدادی از هموطنان کشورمان اظهار داشت: ساعاتی پس از وقوع زلزله، 30 اکیپ از روحانیان این سازمان برای کفن و دفن و همچنین اقامه نماز میت بر جان باختگان عازم منطقه شدند.

 

وی با بیان این‌که 2 اکیپ از حوزه علمیه استان نیز برای حضور و ارسال کمک های مردمی در مناطق اهر، هریس و ورزقان حضور داشته اند، گفت: تا هفته گذشته مدیران تبلیغات اسلامی 5 شهرستان به همراه 62 روحانی برای تسکین آلام بازماندگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام عظیمی از حضور روحانیان تبریزی در قالب 6 اکیپ خبر داد و گفت: با توجه به نیاز معنوی و فرهنگی مناطق حادثه دیده، اعزام روحانی و مبلغ دینی طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت، افزون بر این‌که چادرهای اقامه نماز جماعت نیز در مناطق مختلف برپا شده است.

 

همچنین سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی طی فراخوانی از عموم روحانیان، طلاب و مبلغان بسیجی استان دعوت کرد با توجه به نیاز معنوی مناطق زلزله‌زده برای حضور در این مناطق تبلیغی اعلام آمادگی کنند.

 

علاقه‌مندان می توانند برای اعزام و حضور در مناطق شهری و روستایی اهر، هریس و ورزقان، با شماره3373010 0411 سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی تماس داشته باشند.

 

گفتنی است، عصر روز شنبه هفته گذشته دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و 6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند که در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند./935/ت303/ب

ارسال نظرات