۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۱۹۵
آیت‌الله ایمانی:

میزبانی اجلاس عدم تعهد پاسخ قاطعی به یاوه‌گویی‌های دشمنان نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش‌های ذلیلانه استکبار جهانی برای عدم حضور برخی از سران کشورها در اجلاس عدم تعهد، گفت: برگزاری این اجلاس در ایران پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان داخلی و خارجی است.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز آيت الله ايماني
 
آیت‌الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، تبلیغات منفی دشمن در شرایط کنونی را ادامه سیاست‌های خصمانه استکبار و نظام سلطه نسبت به ایران دانست و گفت: یکی از راه‌های خنثی کردن توطئه و تبلیغات دشمانان برگزاری اجلاس‌های بین المللی و منطقه‌ای در کشور است.
برگزاری اجلاس های بین المللی در ایران خنثی کننده توطئه دشمنان است
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این‌که برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد یک برگ برنده و امتیاز برای جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: برگزاری این اجلاس در ایران پاسخ محکمی است به یاوه گویی‌های دشمنان داخلی و خارجی و تأثیر مثبتی بر تحکیم روابط کشورهای عضو خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: سال‌ گذشته و امسال نیز  در رابطه با بیداری اسلامی همایش های بین المللی فراوانی در کشور برگزار شد و نشان داد نه تنها ایران منزوی نشده بلکه امامت و هدایت جریان‌های آزادی بخش و بیداری اسلامی جهان را مدیریت می‌کند.
آیت‌الله ایمانی در ادامه گفت و گو با رسا، با اشاره به تبلیغات گسترده استکبار جهانی برای عدم حضور برخی از کشورها در این اجلاس، خواستار برنامه ریزی دقیق مسؤولان برای بهتر برگزار شدن این اجلاسی شد و افزود: حضور کشورهای مختلف نشان خواهد داد نظام ایران با بیداری و بدون توجه به بیگانگان کار خود را ادامه می‌دهد.
امام جمعه شیراز به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که سیاست دستگاه دیپلماسی کشور باید بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار باشد، اشاره کرد و اظهار داشت: این سه اصل از اساسی ترین اصول سیاست خارجی هستند و رعایت آنها اقتدار و عزت ایران را در عرصه‌های بین المللی به دنبال خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: معنای مصلحت همانگونه که رهبری فرمودند؛‌ این نیست که حقایق نادیده گرفته شوند بلکه در کنار توجه به واقعیات باید مصالح عالیه نظام را نیز مد نظر قرار داد.
لزوم تأسیس یک خبرگزاری بی طرف برای شکستن سیطره استکبار بر دنیای خبری
وی در ادامه سیطره جریان سلطه بر رسانه‌های دنیا را یادآور شد و بر ضرورت تأسیس یک خبرگزاری بی طرف تأکید کرد و گفت: تأسیس یک خبرگزاری قوی و ارزشمند توسط دنیای اسلام و کشورهای غیر متعهد امری ضروری و لازم است.
آیت‌الله ایمانی به بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره لزوم مبارزه با مافیای خبری که با استعمار و استثمار بر دنیای رسانه‌ای جهان چنگ انداخته‌اند، اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی یک امپریالیسم در عرصه خبر و خبرگزاری تشکیل داده است و اجلاس غیر متعهدها در شکستن این جریان می‌تواند تأثیر گذار باشد./927/ت302/ج
ارسال نظرات