۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۲۹۳

نمایشگاه کتاب اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل با حضور ناشران دینی و حوزوی در محل نمایشگاه بین المللی دارالارشاد گشایش یافت.
نمايشگاه کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل از امروز به مدت یک هفته تا 8 شهریور از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر و 16 تا 21 شب در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

محمد عظیمی، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاحیه این نمایشگاه فرهنگی محمد عظیمی روز پنجشنبه در آیین گشایش دویست و دوازدهمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه کتاب اردبیل برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی کتابخوانی دانست و اظهار داشت: باید کاری کنیم که کتاب ارزان‌تر تهیه شود تا با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی گرانی کاغذ را مشکلی اساسی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی اعلام کرد و افزود: بای این مسأله از طریق واردات و یا تقویت کارخانه ها حل شود که در این راستا با تقویت بنیه مالی کارخانجات کاغذ و واردات الیاف در تلاش هستیم به نوعی در رفع مشکل کاغذ در کشور تلاش کنیم.

 

عظیمی ادامه داد: ما راه حل دوم را در سال تولید ملی و با هدف تقویت جبهه داخلی برگزیدیم تا بتوانیم از کارخانه‌های داخلی کاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌ها را تامین کنیم، با ساماندهی این حوزه می‌توانیم هم به حمایت همه جانبه از ناشران و تولید‌کنندگان کتاب دست بزنیم و هم زمینه اشتغال و توانمندی‌های تولید را ارتقا دهیم.

 

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزاری دویست و دومین نمایشگاه کتاب استانی در اردبیل را جشنواره‌ جامع فرهنگی با محوریت کتاب و با توجه به فرهنگ بومی هر منطقه دانست و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها تقویت فرهنگ ملی و ارائه تازه های نشر و تسهیل در خرید کتاب برای عموم مردم است.

 

وی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را مؤثرترین راه برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد و افزود: هر چه قدر با کتاب مأنوس شویم، بصیرت یافته و با آگاهی در مقابل توطئه‌های فکری و فرهنگی دشمنان ایستادگی خواهیم کرد.

 

همچنین شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با ارائه گزارشی از این نمایشگاه سراسری کتاب اظهار داشت: سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب اردبیل در نیمه دوم سال برگزار می‌شد که امسال برای رضایت عموم زمان برگزاری به نیمه اول سال انتقال یافت.

 

وی ادامه داد: بیش از 500 ناشر برای شرکت در نهمین نمایشگاه کتاب اردبیل درخواست داشتند که با توجه به محدودیت مکان و ظرفیت استانی 220 ناشر در قالب 140 غرفه تازه های نشر را عرضه می کنند، در این نمایشگاه بیش از 24 هزار عنوان کتاب در معرض دید و خرید عموم مردم قرار گرفته است.

 

مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل از برگزاری برنامه‌های جنبی و ارائه تخفیف 40 درصدی فروش کتاب خبر داد و اظهار داشت: 300 میلیون تومان بن کتاب میان عموم اقشار و علاقه‌مندان در طول روزهای برگزاری نمایشگاه توزیع خواهد شد./935/پ203/س

 

ارسال نظرات