۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۳۰۶
آیت‌الله کعبی:

برگزاری اجلاس عدم تعهد پیروزی دیپلماتیک برای ایران و شکستی دیگر برای استکبار است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که برگزاری اجلاس عدم تعهد، یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران و شکستی دیگر برای بلوک غرب و صهیونیست است تصمیمات این اجلاس را تأثیر گذار در روند مقاومت خواند و گفت: امروز جهان شاهد تشکیل یک بلوک قدرتمند با محوریت خط مقاومت است.
آيت الله عباس کعبي
 
آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، نفس برگزاری این اجلاس را یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران و شکستی دیگر برای بلوک غرب و صهیونیسم توصیف کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تلاش‌های استکبار جهانی برای عدم حضور برخی از سران و شخصیت‌های تأثیر گذار در اجلاس غیر متعهدها را در راستای طرح انزوای ایران دانست و ابراز کرد: با وجود مخالفت آمریکا به حضور اعضای این اجلاس شاهد اعلام آمادگی و سران معروف و تأثیر گذار کشورهای غیر متعهد و دبیر کل سازمان ملل هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فلسفه پایه گذاری جنبش عدم تعهد را عدم وابستگی به شرق و غرب ذکر کرد و گفت: این معنا باید حقیقتاً در این اجلاس ظاهر شود و کشورهای عضو با استقلال کامل از مظلومان جهان حمایت کنند.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصمیمات اجلاس جنبش عدم تعهد را تأثیر گذار در روند مقاومت خواند و با بیان این‌که بعد از شکست اردوگاه شرق امروز بلوک غرب نیز در سراشیبی سقوط قرار دارد، تصریح کرد: امروز جهان شاهد تشکیل یک بلوک قدرتمند با محوریت خط مقاومت است.  
آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل اساسی سیاست خارجی کشور دانست و  با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی کشور قطعا جلودار حرکت استقلال ملت‌ها و دیپلماسی عزتمندانه مبنتی بر حکمت و مصلحت است، گفت: کشورهای غیر متعهد با توجه به استقلال و اعتماد به نفس، سیاست‌های خود را بر پایه عزت، حکمت و مصلحت بنا کنند.
وی در ادامه بر ضرورت تشکیل خبرگزاری بی طرف در عرصه بین المللی تأکید کرد و اظهار داشت: ملت‌ها اعتماد خود را نسبت به رسانه‌های سخن پراکن استکباری از دست داده‌اند و به سمت رسانه‌های مستقل گرایش پیدا کرده‌اند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز باید در مقابل غول رسانه‌ای استکبار، رسانه‌ای حق محور، عدالت طلب، ظلم ستیز و متکی بر ارزش‌های انسانی شکل گیرد.
آیت‌الله کعبی در پایان خواستار پایه‌گذاری نهادهای بین المللی و مؤسسات وابسته به کشورهای غیر متعهد شد و ابراز کرد: هر زمان که کشورهای غیر متعهد مستقل عمل کرده و نقش تأثیرگذار خود را در صحنه بین الملل بیشتر ایفا کردند، گرایش و اعتماد ملت‌ها را به خود بیشتر احساس کردند./927/ت302/ج
ارسال نظرات