۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۳۶۰

نگرانی آمریکا و اسرائیل از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران

خبرگزاری رسا ـ میزبانی تهران از اجلاس جنبش عدم تعهد، اسرائیل، آمریکا و چندین گروه یهودی، نگران آن هستند که آنچه که در تهران رخ می‌دهد، تنها به همین اجلاس محدود نشود.
1

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تایمز اسرائیل، تصمیم روز چهارشنبه بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در شانزدهمین دوره از این نشست که هر سه سال یکبار برپا می‌شود، زنگ خطر را برای آمریکا و اسرائیل به صدا درآورده است.

 

دیوید هریس، مدیر کمیته یهودیان آمریکا که پیش از این هم از بان کی مون خواسته بود تا در این اجلاس شرکت نکند، در این رابطه می‌گوید: هدف ایران کاملا مشخص است. اینکه به آمریکا و متحدانش بگوید که نه تنها ما منزوی نیستم، بلکه ما سطح تعامل بالایی داریم.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز چند روز گذشته در تماس با بان کی مون، از وی خواسته بود تا در این اجلاس شرکت نکند. وی همچنین در اقدامی نادر، این درخواست را به صورت علنی نیز مطرح کرد.

 

این روزنامه صهیونیستی افزود: برگزاری نشست غیرمتعهدها در تهران، نشان‌دهنده آن است که دیپلماسی و تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده‌اند، و همین امر می‌تواند موجب افزایش اختلافات میان اسرائیل و غرب شود.

 

گفتنی است، نگرانی صهیونیست‌ها از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران به حدی است که این رژیم به سفارتخانه‌های خود در کشورهای مختلف دستور داده بود کشورهای میزبانشان را به هر نحو از شرکت در اجلاس تهران منصرف کنند./982/ب903/ک

ارسال نظرات