۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۳۸۱
مدیر حوزه علمیه گلستان:

جناح بازی‌های سیاسی جایی در بین طلاب ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که طلاب باید خود را از گروه بازی‌های سیاسی دور نگاه داشته باشند، گفت: وظیفه ما حرکت در چارچوب نظام و ولایت فقیه است و به شدت از گروه بازی و جناح بندی هایی که موجب اختلاف می شود به شدت پرهیز باید کرد.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان، امروز در اردوی توجیهی فرهنگی طلاب جدید که در اردوگاه صالحین شیرآباد برگزار شده بود، با ارائه این سؤال که آیا طلبگی شغل است، اظهار داشت: مطابق با تعالیم و دستورات اسلام، روحانیت یک تکلیف است و اگر تاریخ را بررسی کنیم، سابقه روحانیت و وظایف آنان به زمان رسول گرامی اسلام و ائمه طاهرین(ع) بر می گردد.


وی با بیان این که تکلیفی که آن زمان بر دوش نبی گرامی اسلام و ائمه هدی(ع) بوده، امروز بر دوش روحانیت است، ابراز داشت: شما عزیزان با ورود به حوزه های علمیه، آمادگی پذیرفتن وظایف و تکالیفی که آن روز بر دوش این بزرگان بوده است را اعلام کرده اید و در این راه باید عزم خود را جزم کرده و علم و اخلاق را در کنار یکدیگر فرا بگیرید.


مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که یک طلبه همکار امام زمان(عج) است، خاطرنشان داشت: طلاب در مجموعه ای فعالیت می‌کنند که فرمانده اول آن حضرت ولی عصر(عج) است و مقداری از تکالیفی که در این راه وجود دارد را بر دوش خود می کشند.


عضو شورای حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که راه طلبگی قابل مقایسه با دیگر راه ها نیست، گفت: هر کس که در این مسیر محکم تر، معتقدتر و قوی تر وارد شود؛ نه تنها سعادت اخروی را برای خود تضمین کرده است که زندگی دنیوی را برای او به همراه دارد.


این استاد حوزه با اشاره به این که علمی که در حوزه های علمیه آموخته می‌شود، علم نافع است، تصریح کرد: سر منشأ جوشش این علم، خداوند متعال است و در قلبی قرار می گیرد که قلب سلیم باشد.


حجت الاسلام ملکی ادامه داد: طلاب اگر قلب خود را تصفیه و پاک نکنند و در این راه از خودسازی غافل شوند، این علم نافع را از دست خواهند داد و نصیب آنان نخواهد شد.


وی در ادامه اظهار داشت: فلسفه حضور ما در حوزه های علمیه در این است که نخست خودمان از طریق تعلیم و خودسازی به تکامل برسیم و در ثانی با تکیه بر این رشد و تکامل باعث پیشرفت دیگران شویم؛ چرا که هدایت دیگران با کلمات امکان پذیر نیست و این تکامل و رشد نفسانی ما است که باعث هدایت دیگران می شود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به امکانات و تجهیزات جدید دنیای امروز ابراز داشت: امروز عصر ارتباطات و سرعت است و از طرفی می توان از این تجهیزات برای تبلیغ مناسب استفاده کرد و در طرف مقابل نیز دشمنان ما ابزاری در دست دارند که با این امکانات به شبهه زدایی علیه دین می پردازند و ما باید در این زمینه با در دست داشتن علم روز، به مقابله با آنان بپردازیم.


عضو شورای حوزه علمیه گلستان در ادامه با تأکید بر این که طلاب باید خود را از گروه بازی های سیاسی دور نگاه داشته باشند، گفت: وظیفه ما حرکت در چارچوب نظام و ولایت فقیه است و به شدت از گروه بازی و جناح بندی هایی که موجب اختلاف می شود به شدت پرهیز باید کرد.


این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: طلاب باید تمرکز خود را بر روی کسب علم و تقوا گذاشته و از همه مسائلی که منافی با اهداف طلبگی است دوری کنند؛ چرا که این حرکت ها موجب سلب توفیق از انسان می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات