۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۴۷۶
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

جمهوری اسلامی با وجود تحریم همه جانبه الگوی ملت‌های آزادیخواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به محوریت ایران در انقلاب‌های منطقه، تلاش‌ برای انزوای نظام اسلامی را یکی از برنامه‌های مهم استکبار جهانی خواند و گفت:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات و تحریم‌ها نه تنها منزوی نشده بلکه الگوی کشورهای آزادیخواه جهان شده است.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد را نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در شرایطی که ایران محوریت حرکت‌های انقلابی منطقه را به عهده دارد، برگزاری این اجلاس بسیار حائز اهمیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش‌ برای انزوای نظام اسلامی را یکی از برنامه‌های مهم استکبار جهانی عنوان کرد و افزود:‌ برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد توطئه طرح انزوای ایران را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تلاش‌های استکبار جهانی در عرصه اقتصادی را از دیگر اقدامات دشمنان برای انزوای ایران خواند و ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات و تحریم‌ها نه تنها منزوی نشده بلکه الگوی کشورهای آزادیخواه جهان شده است.

وی ادامه داد: میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه جنبش عدم تعهد نشان دهنده این مطلب است که مواضع ایران به جهان صادر شده و ملت‌های آزادیخواه جهان پیام اقتدار انقلاب اسلامی و غیر متعهد بودن در برابر شرق و غرب را دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس فرصتی است که ایران بتواند مواضع خود را به جهان برساند و فرصتی است برای این‌که اگر این سازمان در جهت پیمودن مسیر اصلی دچار لغزش شد جلوی آن گرفته شود و به مسیر اصلی یعنی عدم تعهد به استکبار جهانی باز گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم سیاست خارجی کشور دانست و اظهار داشت: سیاست خارجی کشور در عین مبارزه با زیاده خواهی های استکبار جهانی و دفاع از مظلومان عالم در تعامل با کشورها این سه اصل را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دیدگاه نوینی به دنیا ارائه کرده است، افزود: کسانی که در دیپلماسی سیاسی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند باید افرادی انقلابی و حامی ارزش های نظام اسلامی باشند و از کسانی که اهل تسامح و بی توجهی به ارزش‌های انقلاب هستند دوری شود./927/ت302/ج

ارسال نظرات