۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۶۴۷۸
آیت‌الله خاتمی:

بیان دلسوزانه نقاط ضعف و مشکلات به معنای تخریب نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ایراد دلسوزانه نقاط ضعف و مشکلات به معنای تخریب نیست، گفت: نقد، ارزیابی است اما تخریب عرضه مطلب برای خراب کردن و تضعیف فرد یا جریان مقابل است.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي
 
آیت‌الله سید احمدخاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، مرز بین نقد و تخریب را مورد اشاره قرار داد و بیان دلسوزانه نقاط ضعف و مشکلات را به معنای تخریب ندانست.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که واژه نقد به معنای ارزیابی است، ابراز کرد: این واژه زمانی به کار برده می‌شد که در گذشته پول به صورت سکه بوده و برخی با تقلب مس را به جای طلا جا می‌زدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در قدیم نقاد به کسی گفته می‌شد که میزان خالص و ناخالصی سکه را مشخص می‌کرد.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: نقد یک نوع ارزیابی است و در ارزیابی هم میزان درستی عمل و هم میزان غلط بودن آن با توجه به نکات منفی و مثبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که ناقد در حقیقت حکم قاضی را دارد، گفت: همان گونه که قاضی باید بی طرفانه حرف دو طرف را بشنود و نظر دهد، ناقد هم باید منصفانه به نکات مثبت و منفی یک قضیه نگاه کند.
آیت‌الله خاتمی به تبیین مرز بین نقد و تخریب پرداخت و اظهار داشت: نقد، ارزیابی است اما تخریب عرضه مطلب برای خراب کردن و تضعیف فرد یا جریان مقابل است.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در تخریب سخنی از نقاط مثبت گفته نمی‌شود اما در نقد هم از مثبتات گفته می‌شود و هم از نقاط منفی و راه حل آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد./927/ت302/ج
ارسال نظرات