۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۶۰۸

مراسم سالروز تخریب بقیع در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما و قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد.
بقيع

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری نون، مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما، شخصیت های سیاسی و قشرهای مختلف مردم از سوی آستان مقدس حرم امام حسین (ع) برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این مراسم، جنایت تخریب قبور ائمه بقیع (ع) و همچنین انفجار بارگاه یکی از فرزندان امام حسین (ع) در شهر حلب سوریه در هفته گذشته را به شدت محکوم کردند.

 

حاضران در مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) که هر سال در کربلای معلا برگزار می شود بازسازی این قبرستان را خواستار و همزمانی انفجار بارگاه محسن فرزند امام حسین (ع) در سوریه با سالروز تخریب این قبور را دارای پیام های روشنی خواندند.

 

از سوی دیگر، حجت الاسلام شیخ فائد کاظم، رییس شورای استان نجف اشرف، برپایی کنفرانس ویژه بیان مصائب اهل بیت (ع) و تاکید بر پروژه وحدت اسلامی برای متوقف ساختن فتنه میان مسلمانان را خواستار شد.

 

وی تاکید کرد: تخریب و انفجار بارگاه های اولیا و صالحین و به آتش کشیدن کتابخانه و تالیفات این افراد بزرگ، نشان دهنده استمرار حملات شنیع وهابیت است که از ابتدای قرن گذشته با تخریب بارگاه و قبور ائمه اهل بیت (ع) و صحابه در بقیع آغاز شد.

 

شیخ فائد کاظم اظهار داشت: از همه مسؤولان و علمای دین در سراسر کشورهای عربی و اسلامی می خواهم در برابر فتنه ایستاده، افکار سیاه و پلیدانه را ریشه کن ساخته و محبت را میان همه مسلمانان گسترش دهند.

 

رییس شورای نجف اشرف، تخریب بقیع را ضربه بزرگ برای جهان اسلام خواند و ادامه داد: تخریب قبور اهل بیت (ع) و صحابه در بقیع ضربه ای بزرگ برای جهان اسلام بود که اثرات آن همچنان باقی است و دروازه گستاخی و توهین به مقدسات و محرمات بر اساس فتواهای مراجع نفت وهابی و تکفیری را گشود و فتنه و دشمنی و کینه را میان مسلمانان که امت واحده هستند، خلق کرد./980/ب902/ک

 


ارسال نظرات