۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۱۵۷
امام جمعه آمل:

قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی، امام جمعه آمل امروز در جلسه ستاد هماهنگی مدارس تخصصی قرآن با بیان این که فرهنگیان در تربیت نسل آینده و موفقیت دانش آموزان در عرصه علمی نقشی اساسی و مهم را دارا، گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی بوده و دشمنان همواره در کمین آن جهت انحراف از مسیر اصلی اش است.


وی با بیان این که جوانان و نوجوانان هدف اصلی دشمنان در تهاجم فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: مدارس بهترین بستر برای نشر مفاهیم قرآنی و قوی ترین سنگر برای دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی است.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.


حجت الاسلام رحمانی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان می باشد که برای ما تدبیر کرده است.


وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.


حجت الاسلام رحمانی، طرح های قرآنی آموزش و پرورش را امری ارزنده و شایسته دانست و یادآور شد: دایر نمودن مدارس قرآنی، آموزش تخصصی قرآن مجید، برپایی نماز جماعت و طرح آیت الکرسی در حقیقت گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن دین در جان دانش آموزان است که باید با اهتمام خاصی این حرکت های والا ادامه یافته و بر ترویج آن تاکید شود.

 

اکبر لطفی، رییس اداره آموزش و پرورش آمل نیز در این جلسه با بیان این که 52 مدرسه قرآنی در شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی آینده دو مرکز تخصصی قرآن کریم در آمل دایر خواهد شد.

 

رییس آموزش وپرورش آمل با اشاره به این که در تهاجم فرهنگی دشمنان هدف اصلی دانش آموزان هستند، گفت: سیاست های تربیتی و طرح های قرآنی در نظام آموزش و پرورش کشور در حقیقت برای حفظ نوجوانان و جوانان جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب است./950/پ202/ع

ارسال نظرات