۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۶۲۷
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

رشد 17 درصدی اقامه نماز جماعت در مدارس کشور

خبرگزاری رسا ـ حمیدرضا حاجی بابایی گفت: آنچه در تحول بنیادین دنبال می‌کنیم بنا گذاشتن آموزش و پرورش بر اساس آموزه‌های دینی است.
حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است بیان کرد: نماز بزرگترین هدیه از جانب خدای متعال برای بشر است و این هدیه کوتاه ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به خداوند متعال است.

وی افزود: اعمال فرهنگ در جامعه نیاز به فرهنگ سازی و الگوسازی دارد و این کار بزرگ برعهده جریان تعلیم و تربیت جامعه است، در این جریان خانواده، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و سیستم آموزشی و الگوهای دینی همه و همه اثرگذار هستند و نتیجه این فرهنگ سازی ارتقای نگاه جامعه به نماز است.

حاجی بابایی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری در این اجلاس تکلیف ما را برای اجرای برنامه بیشتر مشخص و گام‌های ما را استوارتر کرد.

وی تصریح کرد: نماز بزرگترین هدیه خداوند به انسان است و باعث رشد و آرامش بیشتر در زندگی می‌شود و با ذکر آن قلب‌ها آرامش می‌گیرد‌.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به کلام امام راحل افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وقتی در کتابش راز و رمزهای نماز را بر می‌شمارد و این سفر الهی را توصیف می‌کند از اسم اعظم خداوند رونمایی می‌کند و می‌فرماید اسم اعظم خداوند انسان است و انسان در انسانیت نمود می‌یابد و نماز انسان را به معنای واقعی کلمه یعنی انسانیت و تکامل می‌رساند.

حاجی‌بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده اند: اگر از این منصب کنار روم امام جماعت دانشگاه می‌شوم خاطرنشان کرد: این اندیشه و تفکر بیان کننده جایگاه رفیع اقامه نماز است و فرهنگ‌سازی آن در محیط فرهنگی و آموزشی دارای اهمیت و جایگاه خاصی است.

وی اظهار داشت: آنچه در تحول بنیادی دنبال می‌کنیم بنا گذاشتن آموزش و پرورش بر اساس آموزه‌های دینی، معنوی و توجه به تربیت دینی و نماز است و دنبال همین هدف امام راحل هستیم که فرمود: به دبستان برسید که دانشگاه دیر است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مقایسه مهم‌ترین فعالیت‌های معنوی آموزش و پرورش در سال 91-90 نسبت به سال 89-88 پرداخت و بیان کرد: تعداد آموزشگاه‌هایی که روحانیون در آن به اقامه نماز می پردازند 26 هزار و 910 مدرسه می باشد و این در حالی است که در دو سال گذشته این تعداد 23 هزار مدرسه بوده و  این نشان گر رشد 17 درصدی است.

وی ادامه داد: در سال 89-88، 894 نمازخانه درسطح مدارس کشور وجود داشته که این آمار در سال 91-90 به دو هزار و 12 نمازخانه رسیده است و در بحث احداث نمازخانه شاهد رشد 125 درصدی هستیم.

حاجی‌بابایی رشد بهسازی و تجهیزات نمازخانه را 88 درصد عنوان کرد و افزود: سرانه نمازخانه ها از 18 سانتی متر به 32 سانتی متر رسیده است.

حاجی‌بابایی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است که در آینده‌ای نزدیک تعداد پنج هزار قطب قرآنی در کشور وجود داشته باشد و نگاه تمامی مدارس معمولی موجود در کشور به سمت مدارس قرآنی باشد./967/پ203/ع

ارسال نظرات