۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۶۵۱
وزیر امور خارجه لبنان:

لبنان از ظرفیت اتحادیه عرب برای حل مشکل سوریه استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه لبنان گفت: آنچه سوریه با آن مواجه است ما امروز آن را در لبنان احساس می‌کنیم و اکنون که لبنان ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای کمک به برادران سوریه استفاده خواهد کرد.
لبنان از ظرفیت اتحادیه عرب برای حل مشکل سوریه استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الجمهوریة اللبنانیة وزارة الاعلام، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان، امروز با حضور در صد و سی و هشتمین نشست اتحادیه عرب ریاست شورای این اتحادیه طی شش ماه آینده را از کویت تحویل گرفت.


عدنان منصور بعد از تحویل گرفتن ریاست شورای اتحادیه عرب از شیخ صباح خالد الحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت، بعد از طی سخنانی، به مساله سوریه اشاره کرد و گفت: خوب است که در این مکان از کشور سوریه نام ببریم، کشوری که  یکی از کشورهای عربی و از موسسین اتحادیه عرب و همسایه و برادر لبنان است.


وی افزود: مشکلاتی که  سوریه با آن مواجه است ما امروز آن ها را در لبنان احساس می‌کنیم و از تاثیرات و آثار منفی آن رنج می‌بریم. باید بحران موجود در سوریه را هر چه سریعتر حل و فصل کنیم زیرا یک وظیفه قومی و ملی، اخلاقی و مصلحت عربی است.

 

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: لبنان اکنون، رییس دوره ‌ای شورای اتحادیه عرب است و با استفاده از اختیارات، ظرفیت‌های و پتانسیل های موجود سعی خواهد کرد که کمک های زیادی به برادران خود در سوریه به منظور دستیابی به راه ‌حلی برای بیرون رفتن از بحران کنونی کند./994/ب902/ع 

ارسال نظرات