۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۷۸۸۴
آیت الله نورمفیدی:

دین‌شناس حقیقی در برابر انحراف موضع می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که دین شناش حقیقی باید انحراف ها را تشخیص داده و در برابر آن موضع گیری کند، گفت: این دین شناس که مد نظر قرآن و اهل بیت(ع) است هم معرفت دینی دارد و هم در برابر انحراف ها قد علم می کند.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در آیین افتتاح متمرکز مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، گفت: تاریخچه وجود حوزه های به زمان رسول گرامی اسلام بر می گردد و ما باید این میراث گرانبها را به درستی مواظبت کنیم.
 

امام جمعه گرگان تفقه در دین را یکی وظایف عالم دینی برشمرد و اظهار داشت: تحصیل صرف، نحو، فقه و اصول مقدمه ای برای شناخت دین هستند و زمانی این تحصیلات تکمیل می شوند که عالم دینی، دین را به خوبی بشناسد. 

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان علت برتری عالم به عابد را زمان شناس بودن، شناخت بدعت ها و مقابله با آنها دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که عابد تنها مشغول عبادت است و توجهی به بدعت ها ندارد.

 

وی با تأکید بر این که دین شناش حقیقی باید انحراف ها را تشخیص داده و در برابر آن موضع گیری کند، گفت: این دین شناس که مد نظر قرآن و اهل بیت(ع) است هم معرفت دینی دارد و هم در برابر انحراف ها قد علم می کند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که عالم دینی با شناخت بدعت ها در جهت مقابله با آن تلاش می کند، افزود: عابد تنها به عبادت مشغول هست و دیگر در این مسائل دخالت نمی کند.  

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عالم دینی باید عامل به دستورات دین باشد، ابراز داشت: اگر عالم دینی به دستورات دین توجه نکند و در گام اول خود عامل به دین نباشد نمی تواند از مردم انتظار داشته باشد که راهنمایی های او را بپذیرند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر عالم دینی از پروردگار نترسد نمی تواند ترس از خداوند را در دل مردم جای دهد، بنابراین باید توجه داشته باشد حرف های او زمانی برای مردم دلنشین است که خود شیرینی آن را درک کرده باشد.

 

رییس شورای حوزه علمیه گلستان در ادامه اظهارداشت: بر اساس برخی روایات فقیه و عالم دین بودن کسی است که از انحرافات دوری داشته باشد و بتواند بدعت ها را تشخیص دهد و در مقابل آنها موضع گیری کند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که عالم دینی 70 درجه معرفت دارد و فاصله بین هر درجه معرفت او بسیار زیاد است، گفت: علت این که عالم دینی این فضیلت ها را دارد این است که شیطان در هر زمان بدعت هایی را برای مردم دارد و بدعت های هر دوره با دوره های قبل متفاوت است.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که شهید مطهری نمونه بارز یک عالم دینی بود، اظهارداشت: ایشان توانست با قدرت همه جلوی انحراف های زمانه خود بایستد و کتاب های زیادی در این رابطه تألیف کند که همچنان کتاب های ایشان درصدر قرار دارد.

 

آیت الله نورمفیدی به مدیران و اساتید حوزه های علمیه توصیه کرد: صداقت، پاکی و صفای باطن مدیران و اساتید باید با عمل و عمل همراه باشد تا الگوی طلاب باشند.

 

وی همچنین از طلاب خواست تا جایگاه خود را به عنوان کسانی که در حال فراگیری علوم دینی هستند و بعد به تبلیغ دین می پردازند به خوبی بشناسند و در جهت حفظ این جایگاه کوشش کنند.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام خمینی(ره)گرگان، راهنمایی مردم را یکی دیگر از وظایف علمای دین برشمرد و تاکید کرد: محققان دین بعد از فراگیری علوم دینی باید در میان مردم حاضر شوند و به تبلیغ دین بپردازند./950/پ202/ج

ارسال نظرات