۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۷۹۵۴
به زودی منتشر می‌شود؛

کتاب روح و روح شناسی

خبرگزاری رسا ـ کتاب«روح و روح‌شناسی» اثر سید ابوالقاسم حسینی جبلی با پرداختن به نظرات متفکران غربی و نقد آن‌ها به تبیین چیستی روح و ادله اثبات روح همچون راه‌های نقلی، عقلی، فلسفی، کلامی و تجربی می‌پردازد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالقاسم حسيني جبلي حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالقاسم حسيني جبلي

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی جبلی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت:  کتابی درباره روح با عنوان«روح و روح شناسی» در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

وی در ادامه افزود: جست‌وجو و گفت‌و‌گو درباره موضوع«روح» وشناخت«نیروی حیات» بحث ضروری، حیاتی و جهانی است و سابقه دیرینه‌ای در تاریخ فرهنگ‌ها، فلسفه‌ها و علوم بشری داشته، از بعثت پیامبران آغاز شده و در محافل علمی فلسفی و فرهنگی جهان، و در دوره‌های مختلف و مناطق گوناگون در شرق و غرب از سوی پژوهش‌گران و نخبگان بشری ادامه یافته است و درهر عصر و نسلی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و از ناحیه فلاسفه و دانشمندان مشهور جهان، راجع به آن نظریه پردازی‌های فراوان صورت گرفته است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی جبلی، اظهار داشت: مطالعه دو کتاب «ارتباط با ارواح»اثر آلن  کاردک و «عالم پس از مرگ» اثر لئون دنی و مسائل و شبهات مطرح شده در این دو کتاب سبب انتشار این کتاب شد.

وی خاطر نشان کرد: آن‌ها معتقد به عالم ارواح هستند و مدعی هستند روح بعد از قبض شدن به این عالم منتقل می شود، همچنین برای روح عوالم هفت‌گانه متصور هستند که عالم سومش را «سمرلاند» به معنای بهشت سبز می دانند و آنرا مانند دنیا توصیف می کنند به گونه ای که درآنجا مانند دنیا دریا صحرا شهر و روستا، مدرسه و مراکزآموزش و... وجود دارد.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: آنان معتقدند ارواح سالها در آنجا می‌مانند و چنان‌چه فردی شرور باشد با رجعت به این عالم و حلول دربدن یک معلول، دراثرتحمل سختیهای این دنیا به مرور پاک شده وبه مراتب بالاتر انسانیت صعود می کند که  درنهایت کسی نمی ماند مگر این‌که در اثر این رجعت‌ها ـ که درصورت لزوم می‌تواند بارها تکرار شود ـ اصلاح شده باشد درنتیجه دیگر به قیامت نیازی نیست و از این رو منکر قیامت هستند و به رجعت ارواح در قیامت اعتقادی ندارند.

 وی ابراز داشت: از دیگر آثار این نظریه، نحوه نگاه به انبیاء است، آنان می‌گویند انبیاء نیز درابتدا انسان‌های شروری بوده‌اند که درهمین چرخه رجعت به دنیا اصلاح و تصفیه شده‌اند وبه درجات بالاتر انسانی راه یافته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی جبلی بیان داشت: این کتاب در هشت فصل تنظیم شده است که به ترتیب به مطالعات روح شناسی، شناخت روح، ادله اثبات روح، تجرد روح، قالب مثالی روح، پیدایش و پرورش روح، ارتباط با ارواح و شناخت نفس می پردازد.

 کتاب روح و روح شناسی اثر حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی جبلی در 479 صفحه منتشر می‌شود./996/ت302/ن

ارسال نظرات