۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۰۵۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا گفت: عوامل باند خرابکاری که قصد ایجاد ناامنی و ارتکاب اقدامات امنیتی داشتند، شناسایی و متلاشی شد.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا گفت: به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) وابسته به مرکز اطلاعات سپاه عاشورا، باند عوامل خرابکاری که قصد ایجاد ناامنی و ارتکاب اقدامات امنیتی داشتند شناسایی و متلاشی شد.


وی ادامه داد: با گزارش منابع مردمی از تحرکات مشکوک باندی که قصد ایجاد ناامنی و اقدامات امنیتی داشتند، سربازان گمنام امام زمان (عج) مرکز اطلاعات سپاه عاشورا با یک کار دقیق اطلاعاتی توانستند عوامل این باند را قبل از ارتکاب به هرگونه اقدام در تبریز و چند شهر دیگر استان‌های همجوار رصد و شناسایی کرده و به موقع دستگیر کنند.


فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان اینکه با توجه به قرائن موجود این شبکه قصد داشت در ارتباط با آثار و اشیاء باستانی نیز دست به یک سرقت بزرگ بزند، خاطرنشان کرد: سلاح جنگی و شکاری، شوکر، اسپری بیهوش کننده، دوربین‌های نظامی، مهمات جنگی و شکاری و چاشنی‌های انفجاری از جمله مواردی است که همراه با 10 نفر از عوامل این باند تحویل مقامات قضایی استان شد.


پورجمشیدیان در ادامه خواستار تعامل بیشتر مردم با مراکز اطلاعاتی و امنیتی شد و تصریح کرد: امروز بی‌تردید اگر انقلاب اسلامی ایران توانسته است بعد از مواجهه با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های مراکز اطلاعاتی استکبار جهانی استمرار یابد بعد از عنایات الهی، در سایه اهتمام و تعامل مردمی است که برای شکل‌گیری این نظام الهی خون‌ها داده‌اند.


وی گفت: ضمن تقدیر از مردم بصیر و هوشیار استان باز هم دعوت به عمل می‌آید که هنگام مشاهده تحرکات مشکوک، حتما با شماره تلفن 114 تماس حاصل کنند تا سربازان گمنام امام زمان (عج) بتوانند در اسرع وقت اقدامات امنیتی خود را انجام دهند تا زمینه برای امنیت شهروندان عزیز فراهم آید.


مجلس بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در زادگاهش برگزار می شود
حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سید، امام جمعه آذرشهر در نشست ستاد هماهنگی برنامه های بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مدنی اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت آن روحانی مجاهد و نستوه بایستی در شان آن بزرگوار و با جذابیت‌های لازم برگزار شود.


وی با بیان این‌که مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهید مدنی بایستی با محوریت تبیین منش زندگانی و ترویج اندیشه‌های آن عالم فرزانه همراه باشد، خاطرنشان کرد: سراسر زندگی این شهید بزرگوار برای تجلی ارزش های انسانی و اسلامی بوده است.


حجت الاسلام قره سید با اشاره به محبوبیت آیت الله مدنی میان اقشار مختلف مردم آذربایجان خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مدنی با خلوص نیت برای جلب رضایت خدا و برقراری حکومت عدل و نظام ولایی با امام راحل همراه شد و به خاطر مبارزه با رژیم ستمشاهی آزار و اذیت های ماموران رژیم طاغوتی و تبعیدهای مختلفی را تحمل کرد.

 

وی تصریح کرد: آن عالم مجاهد برای ترویج اعتقادات اصیل دینی و شیعی هرگز در برابر رفتارهای غیر دینی و ضدبشری رژیم سفاک پهلوی سکوت نکرد، حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سد محکمی مقابل افکار التقاطی و الحادی برخی جریانات ضدانقلاب از جمله خلق مسلمان و گروهک فرقان بوده است.


امام جمعه آذرشهر با تاکید بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجلس بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مدنی تصریح کرد: آن عالم ربانی قبل از پیروزی انقلاب و همچنین بعد از آن همواره پیرو امام راحل و پاسدار ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی بود، مهمترین درس از زندگانی سرشار از معنویت از بزرگوار ولایت مداری در هر زمان و هر شرایط است.


بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه مقرر شد مجلس بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی فردا دوشنبه بیستم شهریور ماه جاری از ساعت 18 در مسجد جامع آذرشهر برگزار شود.


گفتنی است، آیت‌الله مدنی در سال 1293 هجری شمسی مقارن با سال 1323 ه‍جری قمری در آذرشهر دیده به جهان گشود و در بیستم شهریور ماه سال 1360 شمسی در محراب نماز جمعه تبریز بوسیله منافقین کور دل به درج رفیع شهادت نائل آمد.


تحویل منازل جدید به زلزله‌زدگان از 2 هفته دیگر
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحویل منازل احداث شده از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت: برای مردم مناطق زلزله‌زده تسهیلاتی پیش‌بینی شده تا بتوانند در مدت زمان کوتاه، منازل خود را بازسازی و احداث کنند.


احمد علیرضا بیگی اظهار داشت: زلزله حدود 4500 کیلومتر مربع در محدوده چهار شهرستان آذربایجان شرقی و حدود 300 هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است، بر اساس آخرین برآورد از خسارات‌ مالی مناطق زلزله‌زده، مردم روستاها 800 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و علاوه بر این 257 نفر در این حادثه فوت کرده‌اند.


وی با بیان اینکه از 304 روستای این مناطق، 46 روستا در این حادثه به طور کامل ویران شده‌اند، ادامه داد: در مجموع بین 30 تا 100 درصد روستاها تخریب شده‌اند.

 

استاندار آذربایجان شرقی به وضعیت ساخت و ساز منازل مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 10 هزار خانوار در اولویت اول برای تهیه مسکن قرار دارند و مقرر شده تا آغاز فصل سرما، به هر میزان ساختمانی که آماده شد، در اختیار خانوارهای این مناطق قرار گیرد.


ارتش جمهوری اسلامی 110 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده احداث می کند
فرمانده قرارگاه شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش 110 واحد مسکونی در منطقه زلزله زده شهرستان هریس احداث می کند.

 

امیرسرتیپ دوم حشمت الله ملکیان در بازدید از این مناطق، افزود: این واحدها در روستای عبدالجبار از توابع شهرستان هریس با سه میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود، هم اکنون به علت کوهستانی بودن منطقه و سرمای زودرس نیاز مردم منطقه به اسکان دائم و ساخت منازل مستحکم بسیار ضروری است و باید همه امکانات در جهت ساخت واحدهای مسکونی ایمن به کار گرفته شود.


ملکیان افزود: امکانات و تجهیزات مهندسی ارتش جمهوری اسلامی برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده بسیج شده و همزمان با آواربرداری، نقشه های تهیه شده توسط بنیاد مسکن در اختیار یگان مهندسی ارتش قرار می گیرد تا ساخت واحدهای تعهد شده در اسرع وقت انجام شود.


وی یادآورشد: با توجه به پشتکار نیروهای ارتشی در فعالیت های عمرانی و مهندسی ساخت واحدهای مسکونی فوق ظرف مدت 40 روز به پایان می رسد.

 

در کشور 43 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد
سیدپویان حسین‏پور، مدیر گروه رسانه مرکز رسانه‏های دیجیتال وزارت ‌‌ارشاد در نشست رسانه‏ای با عنوان «اینترنت، پدیده‏ای که از نو باید شناخت» در جمع اساتید شرکت‏کننده در طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز با اکران قسمت‏هایی از مستند «گوگل شما را می‏بیند»، اظهار داشت: دشمن در تلاش است اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را از طریق اینترنت به دست آورده و وارد حریم شخصی افراد شود.


وی همچنین با بررسی جایگاه اینترنت در جنگ نرم رسانه‏ای به آسیب‏شناسی اینترنت پرداخت و افزود: راهبردهای نظام سلطه برای مقهورسازی و نابودی نظام اسلامی بعد از جنگ سخت و نیمه‏سخت، جنگ نرم است که مبتنی بر اقدامات فرهنگی است که محصول آن تغییر و تحریف فرهنگ‏های اصیل بومی، منطقه‏ای و مذهبی است و اینترنت یکی از ابزارهای این جنگ نرم محسوب می‏شود.

 

حسین‌پ‍ور با تشریح تاریخچه و ماهیت به‏وجود آمدن اینترنت به نحوه ارتباطات مجازی و فعالیت گسترده کاربران در فضای سایبر پرداخت و افزود: در کشور ما 43 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که اطلاعات انبوهی توسط این کاربران و کاربران جهانی هر لحظه در اینترنت بارگذاری می‏گردد که باید در این تبادل اطلاعات به اهداف اصلی ابزارها و شبکه‏های اجتماعی آشنا باشیم تا مورد سوءاستفاده از طرف دشمن قرار نگیریم.


این کارشناس رسانه کانالیزه کردن جریان ورود و دریافت اطلاعات در مخاطبان و سلطه و هجمه روانی و تبلیغاتی بر مخاطبان را از کارکردهای اینترنت در دهکده جهانی دانست و ابراز داشت: مجازی‏سازی، زندگی عده‏ای از کاربران و مخاطبان را تسخیر کرده و نظام فکری و عملی آنان را به دست گرفته است که ناشی از عدم آگاهی عده‏ای از کاربران مغفول است./935/پ203/ب

ارسال نظرات