۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۳۳۷
آیت الله نوری همدانی:

آمریکا و اسرائیل غیر از زور زبان دیگری نمی فهمند

خبرگزاری رساـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که آمریکایی ها و اسرائیلی ها جز زبان زور زبان دیگری را نمی فهمند، بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تاکید کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار کارکنان نیروهای مسلح که در حسینه ثارالله سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد بیان کرد: خداوند کسانی را که در مقابل دشمنان مانند دیوار آهنین صف می بندند دوست می دارد.

وی همچنین با اشاره به آیات سوره نحل چهار مرحله را برای دعوت به حق برشمرد و بیان کرد: اولین مرحله دعوت به خداوند از طریق حکمت، برهان و دلیل است و در مرحله دوم دعوت به حق با نصیحت و موعظه صورت می پذیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: سومین راه مناظره با دلیل است و مشخص است برای دعوت از مردم راه صلح و دوستی و منطق مقدم است و در پایان چهارمین مرحله، اعمال قدرت با معاندین است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: جنگ بدر نخستین جنگ سپاهیان اسلام بود و نظامیان باید از این جنگ الگو بگیرند زیرا این جنگ در جهت اثبات حقانیت اسلام بود و جز با زور شمشیر راهی باقی نمانده بود، در زمان ما هم سران آمریکا و اسرائیل به غیر از زبان زور زبان دیگری را نمی فهمند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: در آموزه های دینی ما ذکر شده است تا زمانی که بر علیه باطل جهاد نکنید پیروز نخواهید شد و دیگر زمینه های شکوه و عظمت بدست نخواهد آمد و امام راحل (ره) مصداق این مجاهدت بودند که با پیروزی حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس توانست قله های رفیع شکوه و عظمت را تجربه نماید و ما پس از جنگ تحمیلی و مجاهدت رزمندگان مالک حکومت اسلامی و حکمت الهی به برکت بینش و درایت مقام معظم رهبری شدیم.

وی تصریح کرد: شجاعت و قدرت دلاور مردان ایران اسلامی با جهاد در را ه خدا کار را آغاز کرده و ان شاءالله تا ظهور امام عصر (عج) پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده و از حکومت اسلامی و جهانی مهدی موعود (عج)تابعیت خواهد کرد.  

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: جهاد در دین اسلام قداست ویژه ای دارد؛ جا دارد در این جا یاد کنم از دو فقیه مبارز و مجاهد، آیت الله حیدری در جبهه های غرب و حاج آقا جواد آقا تهرانی در جبهه های جنوب که بنده در ایامی که به جبهه ها رفت و آمد داشتم به دفعات این دو بزرگوار را می دیدم که در میدان جهاد همواره بین رزمندگان بودند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است این نکته را ذکر کنم که جنگ با جهاد در راه خدا تفاوت های اساسی دارد، جنگ به معنی حمله کردن و تجاوز به دیگران است و در برابر آن جهاد قرار دارد که به معنای تلاش و کوشش در راه حفظ تمامیت ارضی است، در جنگ سلطه گری وجود دارد اما در جهاد کوشش در راه خدا و از این مجاهدت فی سبیل الله در ده آیه از قرآن نام برده شده است. /967/پ202/ج

ارسال نظرات