۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۴۱۳
دانشگاه الازهر هشدار داد؛

تولید فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام برای ایجاد تفرقه و درگیری مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه الازهر مصر تولید فیلم اهانت آمیز به حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد و آن را دست آویزی برای ایجاد تفرقه و درگیری مذهبی توصیف کرد.
مصر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العربیه، دانشگاه الازهر طی بیانه ای با محکومیت تولید فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام(ص) گفت: صدور فراخوان برای ایجاد هرج و مرج تحت عنوان روز جهانی محاکمه پیامبر (ص) از سوی برخی گروه های افراطی، بیمار و کینه توز را به شدت محکوم می کنیم.

 

در بیانیه الازهر آمده است: این افراد برای توجیه اهداف شوم و اهانت به اسلام و مسلمانان از آزادی بیان و عقیده سوء استفاده می کنند.

 

حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین نیز این فیلم را تلاشی بیهوده و شکست خورده دانست و هدف از تولید آن ایجاد تنش و فتنه بین ملت مصر به شمار آورد.

 

همچنین وزارت اوقاف اسلامی مصر نیز در اطلاعیه ای تندروهای قبطی خارج از مصر را به دلیل تولید و نمایش فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام محمد (ص) را محکوم کرد.

 

گفتنی است، 120 سازمان مسیحی قبطی در جهان با ارسال نامه ای با امضای رهبران خود از ایالات متحده آمریکا خواستند از نمایش فیلم جلوگیری کند./982/ب902/ک

ارسال نظرات