۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۴۴۸

یادمان شهدای روحانی اردبیل رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اردبیل، بنای یادمان 38 شهید روحانی استان رونمایی شد.
يادمان شهدا/عکس ارشيوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با سالروز شهادت امام حعفر صادق(ع) و برگزاری کنگره بزرگ شهدای روحانی استان اردبیل، یادمان ویژه این شهدای در میدان مقابل مصلی اردبیل رونمایی شد.


این بنای زیبا و فاخر به شکل گنبدی و با کاشی‌کاری هایی با طرح‌های اسلیمی احداث شده است، شهرداری اردبیل برای احداث این بنای یادبود حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است.

همچنین همزمان با برگزاری این یادواره که با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و دبیر کنگره شهدای روحانی کشور همراه بود، از نرم افزار،  کتاب و وب سایت علمداران عشق رونمایی شد.

کتاب علمداران عشق در 520 صفحه و توسط سید محمود مهدوی گردآوری، تالیف و در شمارگان پنج هزار نسخه منتشر شده که افزون بر این فیلم مستند 200 دقیقه ای نیز درباره شهدای روحانی استان برای پخش از سیما تولید شده است.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، دبیر یادواره شهدای روحانی اردبیل در مراسم رونمایی از این آثار هنری، طراحی، چاپ و نصب تصاویر شهدا به شکل کاشی‌کاری شده در مساحت 6 متری در جای جای استان اردبیل، کتاب علمداران عشق ویژه شهدای روحانی در 520 صفحه و همچنین طراحی، تهیه و چاپ پوستر‌های نمایشگاهی 38 شهید روحانی استان را از دیگر اقدامات دبیرخانه یادواره برشمرد.

وی از چاپ و انتشار تمبر یادبود شهدای روحانی اردبیل خبر داد و گفت: با این اقدامات و حرکت‌های فرهنگی تلاش شد تا فرهنگ ایثار و شهادت تبلیغ و ترویج شود تا بهترین مسیر برای مقابله با جنگ نرم دشمن و شکستن عملیات روانی آنها صورت گیرد./935/پ203/ج

ارسال نظرات