۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۴۸۷

خانواده مهم‎ترین پایگاه مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نهاد خانواده را مهم ترین پایگاه مقاومت در برابر تهاجمات فرهنگی غرب دانست و گفت: فعالیت بالغ بر 8000 شبکه ماهواره ای و 2700 کانال علیه ارزش ها و باورهای اسلامی از فعالیت های گسترده استکبار علیه نهاد خانواده است.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي

 

امین کمالوندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش دشمن برای القای فرهنگ ابتذال خود به جامعه ایران اسلامی تصریح کرد: ما در معرض نفوذ امواج مکتوب و غیر مکتوب دشمن قرار داریم و باید با برنامه ریزی و تشریح و تبیین باورها و فرهنگ خودی در مقابل تاثیر گذاری مخرب این امواج مقاوم شویم.

وی با اشاره به نگرانی غرب از پیشرفت های علمی و اعتقادی ایران بیان داشت: هر ایرانی پیکانی است به قلب کسانی که نمی خواهند پیشرفت کشورمان را شاهد باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم نهاد خانواده در برابر تهاجمات گسترده غرب، اظهار داشت: نهاد خانواده های ایرانی که برگرفته از اسلام ناب محمدی هستند سبب مصون ماندن جوانان از تهاجمات بی رحمانه و مسموم دشمن هستند.

کمالوندی بابیان این که اگر تاریخچه بحث حجاب و عفاف در ایران را مطالعه کنیم خواهیم دید که این مسأله ریشه در نیاکان و اجداد ما دارد، افزود: رضا خان در مقطعی از تاریخ این کشور،‌ زیر سلطه سیاست های صهیونیزم در پی سلب حجاب از زنان بود که این توطئه با مقاومت مردم و زنان محجبه به شکست انجامید.

وی با اشاره نقش مادران ایرانی در تقویت باورهای دینی و مقاومتی خاطرنشان کرد: مادر ایرانی، با اعتقاد و علاقه قلبی فرزندانش را به جنگ می فرستاد تا شهید شوند؛ بنابراین دشمنان با توان بسیار در تلاش برای کمرنگ کردن نقش مادر در خانواده است.

کمالوندی فعالیت مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر 8000 شبکه ماهواره ای و 2700 کانال علیه ارزش ها و باورهای اسلامی را از دیگر فعالیت های گسترده استکبار خواند و بیان داشت: به یقین حجاب، دشمن غرب است و جهت کمرنگ شدن و حذف کردن آن به هر اقدامی دست می زنند.

وی با اشاره به نقش مخرب شبکه های اجتماعی و ماهواره ها  تصریح کرد: حدود 20 درصد خانم ها و 10 درصد آقایان پوشش خود را تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تعیین می کنند.

این فعال عرصه فرهنگی به تلاش زنان در عرصه های مختلف شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس و سازندگی اشاره کرد و افزود: زنان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی هستند.

کمالوندی به نقش رسانه در ترویج فرهنگ ساده نشینی اشاره کرد و اظهار داشت: فیلم ها و رسانه ها علیه فرهنگ و فرهنگ ساده نشینی حمله می کنند و این ضد فرهنگ را ترویج می کنند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات