۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۴۸۹
علمای اهل سنت عراق هشدار دادند:

سوء استفاده جریان افراطی از سالگرد حادثه 11 سپتامبر برای توهین به پیامبر

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق توهین به پیامبر اکرم (ص) را به شدت محکوم و آن را توهین به همه بشریت عنوان کردند و اظهار داشتند: جریان افراطی می خواهد از سالگرد حادثه 11سپتامبر برای توهین به پیامبر سوء استفاده کند.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد در پیامی، پخش فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را محکوم و این اقدام را عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان سراسر جهان توصیف کرد.

 

در این پیام آمده است: صاحبان دل های بیمار و اراده های ساخت صهیونیسم جهانی بار دیگر به شخصیت والای رسول اکرم (ص) که رحمت را برای جهانیان به ارمغان آورد و مردم را از ظلمات به نور منتقل ساخت، توهین کرده و در مراسمی که به رهبری تیری جونز برگزار شد به هتاکی به پیامبر (ص) پرداختند.

 

مجمع علمای اهل سنت افزود: مجمع علمای اهل سنت این توهین را به شدت محکوم کرده و آن را عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان و گسترش کینه و دشمنی میان جهانیان و همچنین تهدیدی برای امنیت و صلح و ثبات در جهان و توهین بزرگ به روابط مسلمانان و مسیحیان می داند. بر همین اساس از دولت آمریکا می خواهیم اجازه برگزاری چنین مراسم های گستاخانه را ندهد و بداند که به بهانه آزادی بیان نمی توانند به ادیان آسمانی توهین کنند.

 

این مجمع تصریح کرد: اسلام رسالتی الهی برای همه بشریت است و بر مفاهیمی استوار بوده که به همه بشریت با رنگ و اعتقاد و دین مختلفی که دارند، احترام می گذارد و احترام به همه انسان را ترویج می دهد و همچنین قتل نفس را غیرجایز شمرده و آن را از بزرگ ترین محارم می داند. مسلمانان بر این اساس با قربانیان حادثه 11 ستامبر ابراز همدردی می کنند و گسترش امنیت و صلح میان همه بشریت را خواستارند.

 

علمای اهل سنت عراق اظهار داشتند: جریان افراطی که می خواهد از سالگرد حادثه 11 سپتامبر برای توهین به رسول خدا (ص) استفاده کند باید بداند که نه تنها به مقدسات اسلامی، بلکه به همه بشریت توهین می کند و گروهی افراطی به شمار می آید که باید قوانین مبارزه با تروریسم علیه آن اجرا شود. کسانی که چنین مراسمی را تدارک دیده اند باید مسؤولیت کامل پیامدهای آن را برعهده گیرند./980/ب911/ک

ارسال نظرات