۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۶۹۹

دست های پشت پرده اسرائیل در فیلم موهن

خبرگزاری رسا ـ رژیم غاصب اسرائیل که همواره آمریکا را به عنوان حامی اصلی در اجرای برنامه های نامشروع خویش می دید نمی تواند بپذیرد که ایالات متحده درباره بحث مهم این روزها یعنی مسئله هسته ای ایران با اتخاذ سیاستی مغایر با سیاست اسرائیل نه تنها از پذیرش راه حل نظامی برای پایان دادن به این مسئله سرباز می زند بلکه فشارهای بین المللی مدنظر اسرائیل را نیز بر ایران وارد نمی‌کند.
فيلم موهن

اهانت جسورانه به ساحت مقدس پیامبر اکرم در فیلم بی گناهی مسلمانان قلب مسلمانان عالم را محزون و احساسات عاشقانه شان به وجود نازنین خاتم الانبیا را جریحه دار کرد.

عمق فاجعه و شدت جسارت به حدی بود که شبکه خبری فرانس 24 فرانسه در تحلیل این مسئله از آن به عنوان عمیقاً توهین آمیز (deeply offensive) نام برد. شبکه بی بی سی به نقل از هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این فیلم را بسیار منزجر کننده توصیف کرد. بان کی مون نفرت خویش را از ساخت و توزیع آن اعلام کرد و مسلمین جهان در بسیاری از کشورها با تجمع مقابل سفارت آمریکا، این اقدام بی ادبانه را محکوم کردند و سفیر آمریکا در لیبی و سه کارمند کنسولگری این کشور در پی این اعتراضات کشته شدند.

در تحلیل و واکاوی چرایی تولید و توزیع این فیلم در شرایط زمانی کنونی، پرداختن به مقدماتی لازم است تا انگیزه های اصلی توزیع آن در فضای مجازی بیشتر و بهتر مشخص گردد.

1- مدتی است که مناسبات اسرائیل و آمریکا بر سر مسئله هسته ای ایران رو به تنش گذاشته تا جایی که شبکه ماهواره ای من و تو اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دانیل شاپیرو سفیر آمریکا در تل آویو گفتگویی بسیار تند با هم داشتند. نتانیاهو اوباما را متهم کرده که اقدام کافی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام نداده است. این شبکه از قول نتانیاهو گفت که مجازات های بین المللی باعث توقف برنامه اتمی ایران نمی شود و از جامعه جهانی خواست که خطوط قرمز روشنی برای برنامه اتمی ایران اعلام نماید.

2- شبکه من و تو به نقل از روزنامه اسرائیلی یدعیوت آهارونت گفت: اوباما به ایران پیغام داده که کشور متبوعش در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران هیچگونه دخالتی در این مسئله نمی کند و به نوعی پای خود را از این نزاع پس کشیده است. این شبکه به نقل از نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: برخی مسئولین کاخ سفید اعلام کردند اسرائیل قصد دارد آمریکا را درگیر جنگی بی فایده در خلیج فارس کند.

آمریکا که از حضور در باتلاق عراق و عربستان درس های بسیاری گرفته حاضر نیست این بار با طناب پوسیده اسرائیل غاصب خود را وارد جهنمی کند که لهیب آتش سوزاننده اش حتی قبل از ورود دامنگیرش شده و بارها طعم سیلی سنگین ملت ایران بر صورتش را احساس کرده است. آمریکا می داند که ایران، عراق و افغانستان نیست تا جایی که مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صریحاً اعلام کرد: نمی خواهم همدست اسرائیل در حمله به ایران باشم.

این نامه نگاری ها در صورت صحت و اینگونه اظهارنظرهای صریح مقامات ایالات متحده به هیچ وجه مقبول اربابان صهیونیست آنان نیست و بر دامنه اختلاف و تنش بین آمریکا و اسرائیل افزوده است.
3- کارگردان فیلم با نام مستعار سام باسیل، 52 ساله به نقل از فیگارو روزنامه فرانسوی، یک ملاک یهودی اسرائیلی و به نقل از رسانه های آمریکایی یک قبطی مصری تبار آمریکایی است که در مصاحبه ای با نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال اسلام را نوعی سرطان معرفی کرده است و وال استریت ژورنال از او به عنوان دشمن قسم خورده اسلام یاد می کند.
4- میت رامنی کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات 2012 ریاست جمهوری آمریکا، از هم اکنون شمشیر را برای اوباما از رو بسته و با انتقاد شدید از ضعف اوباما در برخورد با ایران موضع خویش را در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو جنگ با ایران و سوریه اعلام کرده است و این موضع گیری دقیقا همان چیزی است که اسرائیلی ها خواهان آن هستند.

از مجموع آنچه به عنوان مقدمه بحث طرح شد به دست می آید که با توجه به نفوذ و قدرت لابی های صهیونیزم در آمریکا توزیع این فیلم در شرایط زمانی کنونی به مثابه به صدا در آوردن زنگ خطری برای اوباما رئیس جمهور آمریکاست تا شاید وی تغییراتی در سیاست خارجی کشور متبوع خویش اعمال کرده و بازیگر نقشی باشد که یهود اسلام ستیز برای او انتخاب کرده است.
اسرائیل با توزیع این فیلم در محیط مجازی و جریحه دار کردن احساسات مسلمین دولت اوباما را گرفتار چالش بزرگ بین المللی کرده و تلویحا در صدد بازگرداندن ایالات متحده به سمت سیاست های همسو با اسرائیل درباره اعمال فشارهای بیشتر به جمهوری اسلامی ایران است.
اسرائیل که همواره آمریکا را به عنوان حامی اصلی در اجرای برنامه های نامشروع خویش می دید نمی تواند بپذیرد که ایالات متحده درباره بحث مهم این روزها یعنی مسئله هسته ای ایران با اتخاذ سیاستی مغایر با سیاست اسرائیل نه تنها از پذیرش راه حل نظامی برای پایان دادن به این مسئله سرباز می زند بلکه فشارهای بین المللی مدنظر اسرائیل را نیز بر ایران وارد نمی نماید.

پیام روشن توزیع این فیلم برای اوباما اینست که آمریکا نباید وظیفه تاریخی خویش در دفاع از صهیونیسم را به فراموشی سپرده و چتر حمایتی خویش را از سیاست های خصمانه رژیم غاصب و جعلی اسرائیل جمع کند و در غیر این صورت هر روز باید شاهد ایجاد چالشی جدید در عرصه بین المللی بوده و تبعات آن را نیز پذیرا باشد.

میت رامنی رقیب انتخاباتی اوباما نیز با اعلام مواضع و سیاست های خویش در صورت پیروزی در انتخابات همراهی کامل برنامه های خود را با اهداف لابی صهیونیسم درباره مسئله ایران و سوریه نشان داده و حضور این آلترناتیو جدید زنگ خطری دیگری است برای اوباما و حزب دموکرات آمریکا که خوب می دانند حکومت در ایالات متحده تنها در سایه حمایت های لابی صهیونیسم و استفاده از پول و امکانات یهودیان میسر است./9161/پ202/ج

ارسال نظرات