۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۸۰۸

کثرت مخاطب نقطه قوت تبلیغ معارف دینی در فضای مجازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه سلماس با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در توسعه و تعمیق معارف دینی، کثرت مخاطب را یکی از نقاط قوت تبلیغ در فضای مجازی دانست.
فضاي مجازي

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، استاد حوزه سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اینکه بسیاری از شبهات دینی با استفاده از تبلیغات در فضای مجازی می تواند رفع شود، افزود:  روحانیان و طلاب به عنوان سفیران جامعه اسلامی باید خود پیشتازان تبلیغ در فضای سایبری باشند تا عرصه برای گسترش هجمه های فرهنگی دشمنان تنگ تر شود.


وی با بیان اینکه شبهات وارد شده در فضای مجازی باید با تکیه بر جنبه عقلی و نقلی مباحث رفع شود، اظهار کرد: از جهت این‌که رسانه‌های دیجیتالی جلوه‌ای از ارتباطات جمعی و اطلاع‌رسانی هستند، حضور روحانیان و طلاب به ‌عنوان قشری مذهبی در این حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار است.


این مسؤول همچنین تاکید کرد: مبلغان در سایت های تبلیغاتی باید از استادان خبره، نمونه، با تحصیلات کافی و تخصصی انتخاب شوند تا بتوانند نیاز و مطالبه دینی کاربران را از هر قشر و فرهنگی را در قالب علم و کلام پاسخ دهند.

 

حجت الاسلام طباطبایی گفت: مبلغانی که در این عرصه فعالیت می کنند، ادامه دهندگان راه و روش پیامبران و انبیاء الهی هستند زیرا با رفع هر شبهه از جامعه اسلامی علاقه مندی نسبت به معارف دینی افزایش می یابد.

 

 

این استان حوزه اضافه کرد: با توجه به گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی، استفاده از تکنولوژی های برتر برای توسعه مفاهیم و بنیان های اعتقادی ضرورتی انکارناپذیر است.

 

 

وی به نقش فضای مجازی و اینترنت در توسعه کمی و کیفی فعالیت های تبلیغی اشاره کرد و گفت: کثرت مخاطبان در این فضا، فرصت بسیار مغتنمی برای نشر افکار اسلامی و آموزه های دینی به وجود آورده است که باید به درستی از آن بهره بگیریم.


حجت الاسلام طباطبایی در پایان به نقش اثرگذار رسانه ها در شکل گیری رفتار فرهنگی و اعتقادی جامعه اشاره و اظهار داشت: امروزه رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب به سبب قدرت تاثیرگذاری می تواند بسیاری از خط مشی ها و رفتارهای اجتماعی جامعه را تصحیح کند و زمینه را برای تعالی گروه های انسانی فراهم سازد./936/ت303/ب

ارسال نظرات