۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۸۹۹

زمان برگزاری کنگره آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی تغییر یافت

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سید علی آقا قاضی طباطبایی از تغییر زمان برگزاری این همایش دو روزه خبر داد.
کنگره سيدعلي‌آقا قاضي طباطبايي

علی داننده، دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سید علی آقا قاضی طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با توجه به تقارن برگزاری کنگره بزرگداشت آیت سیدعلی‌آقا قاضی با کنگره بزرگداشت آیت الله گلپایگانی در قم، زمان برگزاری کنگره تغییر یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود، حاج سیدعلی آقا قاضی طباطبایی 17 و 18 آبان ماه برگزار شود، که طبق مصوبه ستاد، زمان برگزاری این همایش در روزهای دوشنبه و سه شنبه 15 و 16 همان ماه خواهد بود.

 

دبیر کنگره بزرگداشت فقیه متأله آیت الله حاج سید علی آقا قاضی طباطبایی از عموم علمای اعلام، فرهیختگان مراکز حوزوی و دانشگاهی و عموم علاقه‌مندان به ساحت معنویت و مباحث اخلاقی خواست با حضور در این کنگره بزرگ علمی و معنوی در برگزاری پربار این کنگره مساعدت داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار اولین خبرنامه کنگره بزرگداشت آیت الله سید علی آقا قاضی خبر داد و اظهار داشت: این خبرنامه در برگیرنده اخبار دیدارهای کمیته علمی کنگره با آیات جوادی آملی، ملکوتی، تحریری، کریمی جهرمی، استادی، محفوظی و سایر بزرگان حوزوی و برخی از مصاحبه های انجام یافته در خصوص آیت الله قاضی می باشد.

 

داننده با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 190 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، گفت: از این تعداد 32 مقاله پژوهشی و 158 مقاله علمی است که بسیاری از بزرگان حوزوی آثار ارزشمند و ارزنده‌ای به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.

 

دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی از چاپ و انتشار چهار عنوان کتاب ویژه این کنگره در آبان ماه خبر داد و گفت: تلاش شده در قالب این کتب ریشه عرفان اسلامی و سیره زندگانی مرحوم آیت‌الله قاضی، مطالبی به زبان روز و قابل استفاده برای جوانان بیان شود.

 

گفتنی است، آیت الله سید علی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285هـ.ق. در تبریز متولد شد و در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد. وی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح الله شریعت، آخوند خراسانی ادامه داد و پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، دوشنبه چهارم ماه ربیع المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه وفات و در وادی الاسلام نزد پدر خود به خاک سپرده شد.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پشت مسجد آیت الله انگجی، انتهای بن بست فتوره چی پلاک 14 مراجعه و یا طی ساعت 9 تا 14 هر روز با شماره‌های 5237002 و 5237421 0411 تماس داشته باشند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات