۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۹۰۲
امام جمعه زنجان:

موانع حضور روحانیان در مدارس برداشته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان بر رفع موانع و مشکلات موجود برای حضور 700 روحانی در مدارس این استان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان، امروز در جمع مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه و آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: تعامل فرهنگی، عقیدتی و برنامه‌محور میان حوزه و مدارس ضرورتی مهم برای تربیت دینی دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه است.

 

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای کارشناسی و عملی در کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش افزود: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه های مختلف دینی و معرفتی بسیار تاثیرگذار است، در حقیقت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه بایستی بسترهای لازم در مدارس فراهم شود.

 

امام جمعه زنجان خواستار راه‌اندازی دبیرخانه دایمی این کمیته در استان شد و تصریح کرد: سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های متعدد با رویکرد فرهنگ دینی و همچنین تصمیم گیری‌های سازنده این دبیرخانه می‌تواند به پویایی و تعالی کیفی برنامه‌های فرهنگی و معرفتی در مدارس منجر می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بر رفع موانع موجود برای حضور 700 روحانی در مدارس این استان تأکید کرد و گفت: مشکلات حضور 700 روحانی در مدارس استان از آغاز سال تحصیلی جدید باید با همکاری دستگاه‌های متولی رفع شود، هیچ معنایی ندارد که با وجود روحانی، تعدادی از مدارس از وجود ائمه جماعات محروم باشند.

 

وی وضعیت استان زنجان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور را تاسف‌بار دانست و افزود: اگر تکلیف درست انجام شود، مهم نیست که خروجی مطلوب به نام چه کسی نوشته شود، هدف پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی است که همگان در این عرصه مسؤولیت مهمی بر عهده داریم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به راه‌اندازی مدارس قرآنی در سراسر کشور و این استان، خواستار در اهتمام مدیران مدارس در ترویج فرهنگ قرآنی و نماز میان دانش‌آموزان شد و اظهار داشت: باید تصمیم‌گیری‌های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به نهادینه شدن فرهنگ قرآنی، پرورش استعداهای بالقوه قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس بیانجامد./935/پ202/س

ارسال نظرات