۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۲۶۹
چند روز پس از انتشار فیلم موهن؛

مجله فرانسوی کاریکاتورهایی توهین آمیز از پیامبر اسلام منتشر کرد

خبرگزاری رسا ـ مجله طنز شارلی ابدو فرانسه کاریکاتورهای توهین آمیزی از پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد.
نشريه فرانسوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "شارلی ابدو" مجله هفتگی و طنز فرانسه، روز گذشته کاریکاتورهای توهین آمیز پیامبر اسلام را منتشر کرد.

 

بر روی جلد این مجله کاریکاتوری شخصی که عمامه بر سر دارد و بر روی یک صندلی چرخدار معلولین نشسته و شخصی دیگر که لباس یهودیان ارتدکس پوشیده است در حال به سرعت هول دادن او می باشد، ترسیم شده است و بالای آن نوشته شده است که این اصلا خنده دار نیست و در داخل این مجله کاریکاتورهایی از پیامبر اعظم (ص) به صورت برهنه  ترسیم شده است.

 

 

 


این کاریکاتورها در حالی ترسیم شده است که هنوز امت اسلامی در تمام جهان مانند ایران، لبنان،عراق، مصر، هند، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی دیگر در حال اعتراض و تظاهرات علیه  فیلم توهین آمیزی است که در آمریکا پخش شده و در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

 

مقامات فرانسوی نگران هستند که انتشار چنین مطلبی در چنین زمانی باعث ایجاد موج جدیدی از ناآرامی ها شود.


لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، با کاریکاتورهای توهین آمیز مخالفت و این عمل را به ریختن نفت بر روی آتش تشبیه کرد  و  دستور محافظت از سفارت‎های فرانسه در کشورهای اسلامی را صادر کرد.


لازم به ذکر است در فرانسه بیشترین جمعیت مسلمانان اروپا زندگی می کند.994/ب901/ک

 

 

ساختمان نشریه فرانسوی "چارلی ابدو"، هفته گذشته بدلیل انتشار کاریکاتورهایی در اهانت به پیامبر اسلام (ص) بدست افراد ناشناس به آتش کشیده شد. با این حال، این نشریه روز گذشته دوباره با ادعای آزادی بیان، این کاریکاتورهای توهین آمیز را از طریق ویژه نامه روزنامه فرانسوی و چپگرای "لیبراسیون" منتشر کرد.

 

این نشریه فرانسوی، پس از پیروزی انقلاب لیبی و تونس، و تاکید مسؤولان جدید این دو کشور بر شریعت اسلامی بعنوان مبنای قوانین، این کاریکاتورهای توهین آمیز را منتشر کرد.

 

نشریه چارلی ابدو در سال 2006 نیز کاریکاتورهای توهین آمیز یک روزنامه دانمارکی را منتشر کرد که با شکایت مسلمانان این کشور مواجه شد. با این حال دادگاه فرانسه این نشریه را تبرئه کرد.

ارسال نظرات