۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۳۷۰
آیت الله باریک بین:

حج فرصتی برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این که زائران سفر معنوی حج باید از چشمه جوشان معارف نورانی حج نهایت بهره را ببرند، افزود: حج ابراهیمی فرصت مناسبی برای تقویت اتحاد، وحدت و انسجام امت اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار جمعی از مدیران کاروان های حج و زیارت استان، حج را یکی از باشکوه ترین مناسک اسلامی دانست و گفت: توجه به ابعاد وجودی فلسفه حج و معارف نورانی این سفر معنوی بسیار مهم است.


وی با بیان این که زائران سفر معنوی حج باید از چشمه جوشان معارف نورانی حج نهایت بهره را ببرند، افزود: حج ابراهیمی فرصت مناسبی برای تقویت اتحاد، وحدت و انسجام امت اسلامی است.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که زائران کشورمان باید در وحدت و انسجام الگوی مناسبی برای سایر زائران باشند، خاطرنشان کرد: باید از نور معنویتی که در این سفر سرشار از انوار الهی وجود دارد استفاده کرد.


آیت الله باریک بین کنگره عظیم حج را بهترین فرصت برای تقویت وحدت و همدلی میان امت اسلامی دانست و تصریح کرد: برگزاری این مراسم باشکوه در زمانی که با بیداری اسلامی در منطقه همراه است از اهمیت بالایی برخوردار است.


نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید بر این که زائران باید از انجام کارهایی که زمینه ساز تفرقه و اختلاف است به شدت پرهیز کنند، ادامه داد: ایجاد اخلاف میان امت اسلامی مهم ترین خواست دشمنان اسلام است که همه باید هوشیار باشند.


امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود  به نقش مدیران کاروان‎های حج در برگزاری مناسب سفر معنوی حج اشاره کرد و گفت: رفتار مناسب همراه با مهربانی و عطوفت مدیران کاروان ها با زائران حج ضروری است.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خدمت به زائران خانه خداوند متعال از ثواب زیادی برخوردار است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا زمینه برگزاری یک مراسم معنوی مناسب فراهم شود.


آیت الله باریک بین درادامه سخنان خود با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در اعزام زائران و وضعیت رفاهی آنها قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امسال برنامه ریزی مناسبی در این خصوص از سوی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است./950/پ203/س

ارسال نظرات